+ Konuyu Yanıtla
2 / 1 12 SonSon
35 sonuçtan 1 --- 20 arası gösteriliyor

Konu: Dini Nikah ve İmam Nikahı

  1. #1

    Dini Nikah ve İmam Nikahı

    Diyanet: İslam'da Dini Nikah Yok


    Diyanet İşleri Başkanlığı İslam dininde “dini nikahın” olmadığını açıkladı.

    11/10/2006




    Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi Prof. Dr. Saim Yeprem, İslam dininde “dini nikahın” olmadığını belirterek, “Türk Medeni Kanunu hükümlerine göre kıyılan resmi nikah, İslam dininin de geçerli saydığı nikahtır” dedi.

    Prof. Dr. Yeprem, dini nikahın”, kilisede, rahip ve papazlar tarafından kıyılması mecburi olan Hristiyan nikahı için kullanılan bir terim olduğunu söyledi.

    İslam'da bu anlamda bir “dini nikah” olmadığını ifade eden Yeprem, “Her işte olduğu gibi nikahta da Allah'a dua ederek hayır talep etmek, Müslümanların iyi davranışlarındandır. Bu yapılmadığı takdirde resmi nikahın geçerliliği de ortadan kalkmaz” dedi.

    Dini nikahın, Hristiyanlıkta geçerli olduğunu vurgulayan Yeprem, şunları kaydetti:

    “Dini nikahın kıyılması için nikahı kıyan din adamının Allah adına hüküm veren biri olması, nikahın kıyıldığı yerin kutsal yer olması ve yapılan işin de dini işlem olması lazım. Dini nikah için bu üç unsurun olması gerekir ki, bu da Katoliklerde olan bir nikahtır. Kilise kutsal sayılan yerdir, papaz, Allah adına konuşan din adamıdır, nikah da ebediyen bozulmayacak olan dini bir işlemdir. İslam'da, Allah adına söz söyleyen bir din adamı ve kutsal bir mekan yoktur. Namaz kılınan her yere mescit, cami denir ve başka amaçlarla da kullanılabilir. Buraların, kilise gibi kutsiyeti yoktur. Medeni Kanunun hükümlerine göre kıyılan resmi nikah geçerlidir. İslam dininde bu anlamda dini nikah yoktur.”

    Osmanlı İmparatorluğu döneminde mahalle imamları tarafından kıyılan nikahların bugün belediyelerce kıyılan nikahtan farklı olmadığını vurgulayan Yeprem, “Mahalle imamlarının, devletin itibar ettiği kayıtları tutan, evlilik cüzdanını veren, mahkemelerin kayıtlarını tutan niteliği vardı, bugünkü belediyelerin evlendirme daireleri gibiydi. Bu işlemleri o zaman mahalli imamlar yürütüyordu” diye konuştu
    * aşmak lazım !

  2. #2
    ikimilyon Admin Mehmet DAĞDELEN kullanıcısının Görüntü Resmi
    Giriş
    Thu May 2006
    Konum
    Sakarya
    Yaş
    42
    İletiler
    3,120
    Blogdaki Konular
    18
    işte budur...

    gerçekten güzel bir ictihat bu..

    islam dini en küçük bir alış verişi bile kayt altına almayı emrederken.
    ictimai ilişkiler için ilk kez noterlik müessesesini kurarken.
    Kur'an-ı Kerim in en uzun ayeti noterlik ayeti iken.
    asrı saadette kayıt tutmanın zorluğu ortadayken..
    ve artık kayıt tutmanın en kolay işlerden biri olduğu malumken..

    imkanların var olduğu bir ortam da
    kayıtsız bir evlilik geçersiz olacaktır.

    islam da nikaha esas;
    1. evliliğe ilişkin gereken mahsurun olup olmadığını anlayacak yetenekte olan
    nikah kıyacak kişi.
    -bu kişi evlenmek isteyenlerin evliliğe ehliyetlerinin olup olmadığına bakar.
    reşitlik, akli denge, huzur gibi.
    2. evliliğe şehadet edecek iki kişi.
    - işte bu evliliğin aleni bir eylem olduğunun da ispatıdır.
    bu şehadet sayesinde kişilerin mahkeme hakları oluşur.

    şu anda kayıtsız yapılan bir evlilik mahkeme dışı sayıldığından
    evliliğin bu kanadı eksik kalacaktır.

    şu haliyle diyanetin verdiği fetva gerçekten islama uygundur.

    Milli Görüş; hakkı üstün tutmaktır!

  3. #3
    kozalak Bilal YILMAZ kullanıcısının Görüntü Resmi
    Giriş
    Wed Jun 2006
    Konum
    Trabzon
    İletiler
    1,315
    Blogdaki Konular
    1
    medeni kanuna göre müslüman bir kısın hrıstiyan veya yahudi bir erkekle evlenmesinde herhangi bir mahsur yoktur...
    şu halde bana göre diyanet halt etmiş...
    Düzenlendi: Bilal YILMAZ 11-10-2006 22:01
    "Ey iman edenler..! Zorluklara ve sıkıntılara sabırla katlanın. Şeytan ve uşakları olan kafirlere karşı bu sabırla yarışın, cihad için hazırlıklı ve uyanık bulunun ve yolunuzu Allah'ın kitabıyla bulun ki mutluluğa erebilesiniz.."
    -Ali İmran 200-

  4. #4
    ... Kübra YILMAZ kullanıcısının Görüntü Resmi
    Giriş
    Sat Jul 2006
    Konum
    tek suçu;büyük şehir...
    İletiler
    3,129
    Blogdaki Konular
    3
    Anne Baba Rizasi Olmadan Dİnİ Nİkah Kabul Olmaz....okul Ortaminda Maalesef:( Bazi ArkadaŞlarim Gİzlİ De Olsa Dİnİ Nİkahin Kabul OlacaĞini Savunurlardi
    Allah Hepİmİzİ Islah Eylesİn...
    Sosyofobi..

  5. #5
    hımmmm etkileyici şimdi dini nikah yapılsınmı yapılmasınmı?
    bana göre bu işi belediye yerine diyanete devretseler noter şartsa noter huzurunda olur ikimilyon abicim
    ama bilemem yinede laiklik izin veriri mi bu işe
    yani bu türlü yapılması soruları çözmezmi ecdadımız öyle yaparmışya
    ya peygamber efendimiz (sav) döneminde nasıldı bu işler
    ............................................................ .

  6. #6
    Alıntı milli emin tafarından gönderildi Mesajı Göster
    hımmmm etkileyici şimdi dini nikah yapılsınmı yapılmasınmı?
    bana göre bu işi belediye yerine diyanete devretseler noter şartsa noter huzurunda olur ikimilyon abicim
    ama bilemem yinede laiklik izin veriri mi bu işe
    yani bu türlü yapılması soruları çözmezmi ecdadımız öyle yaparmışya
    ya peygamber efendimiz (sav) döneminde nasıldı bu işler
    Şimdi emin arkadaşım bir polemik olsun istemem ama nikah ve evlilik Türk medeni kanununda çok önemsenen bir olaydır.Bu işin diyanete felan devredilmesi diye birşey olamaz.Önce resmi nikahınızı ardından da dini nikahınızı kıyarsınız,usul budur,doğru olan buur.geçtiğimiz hafta Türk Medeni kanunun kabulünün 80.yılı doldu malumunuz.TMK derki:İkili hukuk sistemi kabul edilemez.Siz bu işi devletin garantisinden alırsanız mute nikahlarının önüne geçemezsiniz.Şundan da emin olunuzki peygamber efendimiz döneminde resmi nikah olsaydı(dini niahın dışında)onun yapılmasıda zorunlu tutulurdu.

  7. #7
    kozalak Bilal YILMAZ kullanıcısının Görüntü Resmi
    Giriş
    Wed Jun 2006
    Konum
    Trabzon
    İletiler
    1,315
    Blogdaki Konular
    1
    Alıntı selin tafarından gönderildi Mesajı Göster
    Şundan da emin olunuzki peygamber efendimiz döneminde resmi nikah olsaydı(dini niahın dışında)onun yapılmasıda zorunlu tutulurdu.
    yok muydu?
    yoksa neden konmadı?
    bir islam devleti kurulmadı mı o devirde.?
    nikah için gereken şartlar yerine getirildiğinde kıyılan nikah sahihtir..
    muta nikahının zaten bunla bir alakası yok...
    hanefi fıkhına göre ergenlik çağına eren bir kız da erkek de ailesinin rızasını almak zorunda olmadan evlenebilir..
    ancak bu tavsiye edilmeyen bir durumdur..
    şimdi herkes biliyo...
    ama annesi ve babası hanefi bir kızın bir müslüman erkekle evlenmesini istemiyor..
    ne şimdi annesi ve babası istemiyor diye bunlar evlenemezler mi?
    anne allahu teala dahi doğruları yanlışları belirttikten sonra insanı seçim yapmakta serbest bırakmış..
    bir anne ve baba nasıl olur da islama uygun şartlar olduğu halde sırf kendi nefisleri tatmin olsun diye evlatlarının mutluluğunu engellemeye çalışır ve bunun haklı bir tarafı olabilir..
    bölgesel yaşam tarzları, örfler, adetler bir kenara konulmalı...
    ve din nasıl emrediliyosa herkes ona razı olmalı bence...
    "Ey iman edenler..! Zorluklara ve sıkıntılara sabırla katlanın. Şeytan ve uşakları olan kafirlere karşı bu sabırla yarışın, cihad için hazırlıklı ve uyanık bulunun ve yolunuzu Allah'ın kitabıyla bulun ki mutluluğa erebilesiniz.."
    -Ali İmran 200-

  8. #8
    ben ikimilyon kardesime katiliyorum..bu güzel bir ictihad....

    selin kardesim ...o dönemde resmi nikah diye bir sey olsaydi..efendimiz

    aleyhisssalatu vesselam resmi nikahi yeterli görürdü..zira önemli olan

    duyurudur ki resmi nikahta da bu olur..ama su var...dualar edilsin nikah

    kiyilirken..insan bunu elbette ister...dini nikahin yapilmasinin da hala

    günümüzde sebebi budur iste...

    sebebi budur
    * aşmak lazım !

  9. #9
    Bu konu hk. ilmi bir bilgiye sahip değilim,yalnızca geleneksel bir anlamda kulaktan dolma bilgilere sahibim.

    Bildiğim kadarıyla peygamber efendimiz(sav)in zamanında resmi-dini nikah ayrımı yoktu.Zaten tek bir nikah vardı -dini nikah.İkiside olsaydı Peyg.ikisinide yapardı dememin amacı Peyg.in kurallara bağlı olması,onun iyi olanı alması,amel etmesidir.

    Selçuklu ve Osmanlı dönemlerine baktığımızda ise yine resmi olarak dini nikahı görüyoruz.Çünkü devlet işlerinde örfi hukuk, medeni konularda şer'i hukuk geçerliydi.benim aklıma takılan "İslam devleti" kurma gibi büyük bir olayı gerçekleştiren,hazine oluşturan yani temel kurumları oluşturan Peygamberimiz ve sahabi döneminde dini n. haricinde farklı bir n.öngörülmemiş olması.Olamaz mıydı hem resmi hem dini.Olurdu ama demekki geçerli olan bu.Bilmiyorum yanılıyor muyum?Yine Osmanlıda da durum böyle.mesela mecellede de bildiğim kadarıyla dini n.geçerlidir.Dini n.ta "Allahın huzurunda evlenmek"esas olduğu için mi acaba dini n. yapılıyor?
    Yine bildiğim kadarıyla mehir,kadına boşanma hakkının tanınması bunlar resmi n.olmayan ancak dinimizce mutlaka olması gereken kurallar.belkide bu yüzden dini n.gereklidir.Evlilikle ilgili ,nikahla ilgili ifade ettiğim gibi ilmi bir bilgiye sahip değilim.belki aramızda evli arkadaşlar vardır,onlar evlenirken bu konuları araştırmıştır muhtemelen.Onlar bizi aydınlatacaktır .Ama şunu bir müslüman olarak söyleyeyim.Dinimizi vicdanımıza gömmeye çalışan zihniyetlere gün doğar sadece resmi n. olması ve dini n. olmasa da olur demek.(Burada anladığım kadarıyla kimse bunu söylemedi.resminin dini yerinede geçebileceği ifade ediliyor galiba)Hıristiyanlar,yahudiler şaraba batırılmış ekmeklerini yerken din adamları huzurunda evlenirken müslümanlarda dini n. kıyar,en doğal hakkıdır.Ama gizli:shiny[1]: Neden gizli?emin nin sorusuna cevabımız devam etsin.
    Devrimlerle birlikte 26 yılında yürürlüğe giren Medeni kanun(TMK) kabul edildi.Burada "tek eşliliği" esas alan yapı kurulmaya çalışıldı ve dini n.haricinde resmi n. öngörüldü.Bunun diğer amacı ise laiklikti.Şimdi ikili yapı cumhuriyetle çözüldü.Patrikhaneler,azınlıklar kendi dinlerine göre,müslümanlarsa kendilerine göre nikah kıyıyorlardı.Tek sistem kuruldu.Dol.ile Türk medeni yasalarına göre aslolan resmi n.tır.İsteyen dini n. kıyar.Ama resmi n.sonrası.Yoksa kanuna göre 3-6 ay hapis cezası var.
    Aklıma gelmişken söyliyeyim Yukarıda "n.kıyma işi diyanete devredilemez mi"diye bir soru sorulmuştu.Hayır cevabının 2.gerekçeside Anayasanın 174.mddesinde yer alan "İnkılap kanun" hükmüdür.Böyle bir istekle Any.mhk.ne yapılacak başvuru oybirliği ile reddedilir.

    Son olarak şunu söylemek isterim.Ne olursa olsun -isterse resmi,dininin yerini tutsun- yinede resmi n.ardından dini n.mı kıyardım.Zira Allahrasulü bu şekilde davranmış.Pek çok sünneti bilmiyoruz,bildiklerimizin çoğunu amel etmiyoruz bari bu sünneti koruyalım derim ben.

  10. #10
    şimdi soruya başka bi boyut kazandıralım
    nikah allah huzurundamı kıyılmalı yoksa devletin medeni kanununun uygun gördüğü şekildemi kıyılmalı
    bana sorarsanız allah huzurunda olmalı fakat devletin bunu tanımaması gerekir ve bunun resmi olmaması ayrı bir sorun olur bunun için ikisininde içinde bulunduğu bir yöntem olmalı diye düşünüyorum.
    sonuç olarak bi toparlama yapmak gerekirse devletin resmiyeti ve kanunları doğrultusunda olsun ama insanın inançlarıda gözetilerek yapılsın yani medeni kanun yanında kişinin inancı islam ozaman bunların yanında islamın bu konudaki şartlarıda esas alınsın
    ............................................................ .

  11. #11
    Taner PINAR
    Misafir
    Dul ve bakirenin izni alınmadan nikah kıyılmaz: Ebu Davud; 2092, Müslüm; 1419, İbn Mace; 1871,

    Evlenme ancak veli ile olur: Darimi; 2189, Ebu Davud; nikah 20, Tirmizi; nikah 14, 1107, İbn Mace; nikah 15,

    Hangi kadın velisinin izni olmaksızın nikahlanırsa, onun nikahı batıldır, onun nikahı batıldır, onun nikahı batıldır. Bu durumda onu nikahlayan adam onunla cinsel temasta bulunursa, bunu kendisine helal saymasına karşılık kadın için mehr gerekir. Veli konusunda bir tartışma ve sürtüşme olursa, velisi olmayanın velisi sultandır:
    Buhari; nikah 36, Ebu Davud; nikah 19, 2083, Tirmizi; nikah 14, İbn Nace; nikah 15, Darimi; nikah 11,

    Nikah ancak veli ve iki adil şahitle sahih caiz olur:
    Buhari; nikah 36, Ebu Davud; nikah 19 no 2085, Tirmizi; nikah 17, İbn Mace; nikah 15,

    Üç şeyin ciddisi ciddi, şakasıda ciddidir, nikah,talak ve rica:
    Ebu Davud; talak 9, Tirmizi; talak 9, İbn Mace; mukaddime 7, talak 13,

    Veliden izinsiz nikah olmaz: İbn Mace; 1879-1882,

  12. #12
    ikimilyon Admin Mehmet DAĞDELEN kullanıcısının Görüntü Resmi
    Giriş
    Thu May 2006
    Konum
    Sakarya
    Yaş
    42
    İletiler
    3,120
    Blogdaki Konular
    18

    "Nikah ancak veli ve iki adil şahitle sahih caiz olur"
    hadisi şerifi herşeyi ortaya koymaya yetiyor.

    nikahın esasları budur.
    bu hadiste dini bir törenden bahsedilmiyor.
    rıza, aleniyet ve şehadetle tescili isteniyor.

    şimdi bir de imam nikahının nasıl kıyıldığına bakalım.

    imam, kadın, erkek, iki şahit bir araya gelir.
    imam taraflardan 32 farz diye bişeyi saymalarını ister.
    bu bittikten sonra taraflara mehir anlaşmasını sorarlar.
    bu anlaşma da yapıldıktan sonra taraflara rızaları sorulur.
    rızalar tamamsa şahitlere şehadet edip etmedikleri sorulur.
    nihayi olarak imam nikahı tamamladığını söyler ve biter.

    mesela imam nikahı olayında taraflara sorulan 32 farz, nikahın esaslarından
    değildir. zira mü'min bir erkeğin ehli kitaptan bir kadınla evliliğide
    söz konusu olanbilir.

    şahit olayı ise mahkeme bu şahitleri kabul ediyorsa kabul edilir.
    mesela islam da herkesin şehadeti kabul edilmez.
    ayrıca günümüz mahkemeleri ikili hukuku kabul etmiyor.
    hal böyleyken işin bu yönü fetva gerektirir.
    zira hukuki geçerliliği olan bir şahitlik nikahın esasıdır.


    ve günümüz mahkemelerinin garanti altına almadığı tek nikah esası
    mehir olayıdır.
    ancak şu anda yapılan imam nikahı da hukuki hakları ve mehir hakkını
    garanti altına alamadığından islami açıdan da geçerliliği yoktur.

    Milli Görüş; hakkı üstün tutmaktır!

  13. #13
    Peygamber dönemindeki nikahlar gayriresmi miydi şimdi :shiny[1]:

    Diyanet çok güzel söylemiş, nikah nikahdır. resmisi, dinisi, salatası, çorbası olmaz.

    Olmaz olmaz da, bu gün "imam nikahı" dedikleri olgu kadınları ezmeye gayet musait bir düzlemde seyrediyor ve bir çok açıdan zaten nikahın şartlarını yerine getirmeden de kıyılıyor/kıyılabiliyor.

    "Resmi nikah" da nikahın bazı şartları yerine getirilmeden gerçekleşebiliyor...

    Bu durumda, bence herkes kendisi dikkat etmeli.
    ....

  14. #14
    Neslihan
    Misafir

    slm arkadaşlar

    öncelikle şunu söyleyim peygamber efendimizin zamanında resmi nikah olsaydı dini nikah yine yapılmasını uygun görürdü, çünkü bu bireyle inancı arasında olan bişeydir.. nede olsa cennete bilet alıp gitmiyoruz kaderimizi kendimiz sipariş edemiyoruz.. lütfen dini konularla,resmi devlet işlerini birbirine karıştırmayalım .. bnce saçmalık zaten ne derlerse desinler yüreği ve inancı olan bir müslüman neler yapılması gerektiği hakkında başkalarından akıl almaz çünkü inancına bağlı kitabı vardır ..lütfen anlayış..

  15. #15
    Kayıtsız
    Misafir

    ...

    Alıntı Neslihan tafarından gönderildi Mesajı Göster
    öncelikle şunu söyleyim peygamber efendimizin zamanında resmi nikah olsaydı dini nikah yine yapılmasını uygun görürdü, çünkü bu bireyle inancı arasında olan bişeydir.. nede olsa cennete bilet alıp gitmiyoruz kaderimizi kendimiz sipariş edemiyoruz.. lütfen dini konularla,resmi devlet işlerini birbirine karıştırmayalım .. bnce saçmalık zaten ne derlerse desinler yüreği ve inancı olan bir müslüman neler yapılması gerektiği hakkında başkalarından akıl almaz çünkü inancına bağlı kitabı vardır ..lütfen anlayış..
    Devleti dinsiz, dinide devletsiz bırakalım mı diyorsun?

  16. #16
    sayın yeprem de doğru söylüyor sizde..çünkü resmi nikah da kayıt altına alır dini nikahta (şartlar sağlandıktan sonra .).şimdi bir düşünelim..dini nikahı olmayan nice evliler var..(bizm anladığımız imamla kıyılan)resmi nikahı olmayan nice evlilikler var .sizce hangisi helal hangisi haram..yeni bir polemiğe gerek yok..syn yeprem in söylediği yeni bir şey değil çünkü..
    "Bu şehirlerde tabanım değil yüreğim yanık NUR şehrine gidelim yürü çilekeş çarık".N.F.K

  17. #17
    .... Ravza AYYILDIZ kullanıcısının Görüntü Resmi
    Giriş
    Thu Apr 2007
    Konum
    G.kore
    İletiler
    3,039
    Blogdaki Konular
    3
    elin hıristiyanı kilisede evlenince saygıda kusur yok ama imam nikahına gelince gericilik olarak adlandırılııyor... yazık bee!
    AMPÜLLERİ SÖNDÜRÜNÜZ!
    ELEKTRİĞE %65 ZAM!

  18. #18
    Sessiz DEVRİM! Fatih KANLI kullanıcısının Görüntü Resmi
    Giriş
    Sat Feb 2008
    Konum
    istanbul
    Yaş
    38
    İletiler
    3,669
    Blogdaki Konular
    1
    Alıntı Ravza AYYILDIZ tafarından gönderildi Mesajı Göster
    elin hıristiyanı kilisede evlenince saygıda kusur yok ama imam nikahına gelince gericilik olarak adlandırılııyor... yazık bee!
    Gericilik mi?

    Hani nerede?

  19. #19
    VuSLaTa HaSReT Merve GÜRAY kullanıcısının Görüntü Resmi
    Giriş
    Fri Jan 2008
    Konum
    Sakarya
    Yaş
    33
    İletiler
    87
    Blogdaki Konular
    7
    Hayır da imam nikahının kıyılması çok mu zor ve uzun süren bişey ki. hadi varsayalım ki resmi nikah yeterli o zaman imam nikahının kıyılması ekstra bir vecibe olacak sorun yok. Ama ya imam nikahı şartsa o zaman ne olacak? Kendi helalin sana haram olan da zina olacak ???
    .....KiMSe KaLMaSa Da "SeN" VaRSıN.....

  20. #20
    Nikah bir ibadet değildir, karşılıklı yararlanma hakkını kazandıran bir sözleşmedir, dünyevidir.Fıkıh kitaplarına bakıldığında nikah, ibadat kısmında değil muamelat kısmında yer alır. İslam dini meselenin hukuki ve ahlaki boyutlarından dolayı yol gösterici ve düzenleyici olarak devreye girer. Din, sadece nikah akdinin unsurlarını,şartlarını ve şeklini belirtmiş, bir din adamı tarafından yapılması, camide yapılması vs. gibi bir şart getirmemiştir. Önemli olan nikah akdinin İslam'ın belirlediği şartları taşıyıp taşımadığıdır. Bu yüzden dini nikah yoktur, nikah dünyevidir.
    "en büyük edepsizlik edep ya hu diye bağırmaktır."

+ Konuyu Yanıtla
2 / 1 12 SonSon

Yer İmleri

Gönderme Kuralları

  • You may not post new threads
  • You may post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •