3 sonuçtan 1 --- 3 arası gösteriliyor

Konu: Ilahiyat öğrencileri platformu

  1. #1

    Ilahiyat öğrencileri platformu

    İLAHİYAT ÖĞRENCİLERİ PLATFORMU BASIN BİLDİRGESİ

    Amacı İlahiyat fakülteleri öğrencileri arasında birliktelik sağlamak, öğrencilerin sorunlarını ele alıp çözüm yolları üretmeyi çabalamak olan İlahiyat Öğrencileri Platformu ilk olarak, 04-06 Mart 2011 tarihleri arasında İstanbul’da toplandı ve bir sonraki toplantının gündem konusunu “İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin pedagojik formasyon eğitimi alamama sorunu” olarak belirledi.

    İÖP bünyesinde ve İzmir Buca Müftülüğünün katkılarıyla tertip edilen “Din Hizmetlerinin Verimliliğinin Artırılmasında Pedagojik Formasyon Yeterliği Sorunu” adlı panel, 14.05.2011 Pazar günü, DEÜİF, Ethem Ruhi Fığlalı Konferans Salonunda, Yrd.Doç.Dr. Veli Öztürk başkanlığında yapıldı. Türkiye genelinde 16 İlahiyat Fakültesinden temsilcilerin İzmir’de buluştuğu bu programda çeşitli tebliğler sunulurken, İlahiyat Fakültelerinde okuyan öğrencilerin problemleri masaya yatırıldı.

    İstiklal Marşı ve İÖP Genel Sekreteri İbrahim Dikmen’in selamlama konuşmasının ardından, Yrd.Doç.Dr. Veli Öztürk yaptığı açılış konuşmasında, Cumhuriyet Dönemi din eğitim ve öğretim tarihinde kuruluşundan itibaren İlahiyat Fakülteleri, hiçbir dönemde öğretmenlik meslek bilgisi derslerini ilahiyat programının dışında bırakmamış olmasına dikkat çekmiştir. Din eğitimi ve öğretiminde ülkemizin kendi tarihsel tecrübeleri ışığında ortaya çıkan İlahiyat Fakülteleri, hem bireysel hem de toplumsal açıdan dini bilginin bilimsel bir tarzda üretilmesi ve halka aktarılması gibi önemli bir görevi üstlendiğini ifade etti.

    Yrd.Doç.Dr. Veli Öztürk’ün açılış konuşmasının ardından Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden M. Fatih Çakmak, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden Ümit Kaya, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden Mahmut Y. Dağyeli, Erzincan Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden Burak Us ve son olarak Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden Muhammet Ali Aydın pedagojik formasyon eğitiminin, din eğitiminin farklı sahalarındaki gerekliliğiyle ilgili çeşitli başlıklar altında bildirilerini sundular.

    Son olarak değerlendirme oturumunda Yrd.Doç.Dr. Veli Öztürk; Geçtiğimiz dönemlerde İlahiyat Fakültelerinin programlarında yer alan pedagojik formasyon dersleri, örgün ve yaygın din öğretiminde verilen din eğitiminin kalitesi ve verimliliğinde yadsımayacak bir etkisinin olduğunu ifade etti. Sayın Öztürk ayrıca, İlahiyat Fakültelerinde halihazırdaki formasyon eksikliğinin din eğitim ve öğretiminin kalitesini düşürerek yıllar içinde edinilen birikimin zayıflatacağını ve bunun da dini hayata tesirlerinin olumsuz yönde olacağını belirtti.

    Adı: ilahiyat-ogrencileri-platformu (2).jpg Görüntülenme: 226 Boyut: 31.7 KB

    Adı: ilahiyat-ogrencileri-platformu (1).JPG Görüntülenme: 222 Boyut: 37.4 KB

    Adı: ilahiyat-ogrencileri-platformu.JPG Görüntülenme: 237 Boyut: 41.7 KB

    "Ölüm Ne Yatakta Ne Sokakta İsterim ki En Kutlu Bir Eylemde Bulsun..."
    Metin Yüksel

  2. #2
    İlahiyat Öğrencileri Platformu Alınan Kararlar:

    1) Din eğitim ve öğretiminde gerek bireysel gerekse toplumsal anlamda hedeflenen başarının elde edilmesi için İlahiyat programlarına pedagojik formasyon derslerinin dahil edilmesi.

    2) Bu çerçevede İÖP, kuruluş amacına uygun olarak, pedagojik formasyon derslerinin tekrar ilahiyat programına dahil edilmesi için değişik zaman ve mekanlarda bu tür faaliyetlerin yapılmasına ve bir sonraki toplantının Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde gerçekleştirilmesi.

    3) Bu bildirgenin ülkemizdeki ilahiyat fakülteleri dekanlıklarına, yüksek öğretim kurumu başkanlığına, basın ve yayın kuruluşları ile yerel ve ulusal düzeyde siyasi partilerin merkezlerine gönderilmesi.

    4) Formasyon tartışmalarında Fen Edebiyat fakülteleriyle benzer bir yaklaşım izlenerek her ikisinin de formasyon alamayacağı yönündeki argümanlar kabul edilmeyerek İlahiyat Fakülteleri mezunlarını hedef kitlesi yaygın din eğitimi faaliyetleri kapsamında hizmet verecekleri olması nedeniyle böyle bir yaklaşımın yanlış olduğu kanaati ortak olarak kabul edilmiştir.
    "Ölüm Ne Yatakta Ne Sokakta İsterim ki En Kutlu Bir Eylemde Bulsun..."
    Metin Yüksel

  3. #3
    Katılımda Bulunan İlahiyat Fakülteleri:

    Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi,
    Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi,
    Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi,
    Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi,
    Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi,
    Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi,
    Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi,
    Erzincan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi,
    Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi,
    Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi,
    Rize Üniversitesi İlahiyat Fakültesi,
    Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi,
    Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi,
    İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi,
    Onsekiz Mart Üniversitesi İlahiyat Fakültesi,
    Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
    "Ölüm Ne Yatakta Ne Sokakta İsterim ki En Kutlu Bir Eylemde Bulsun..."
    Metin Yüksel

Yer İmleri

Gönderme Kuralları

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •