2 / 1 12 SonSon
23 sonuçtan 1 --- 20 arası gösteriliyor

Konu: Vehhabiler kimdir, bunlar hakkında söylenenler doğru mudur ?

  1. #1

    Vehhabiler kimdir, bunlar hakkında söylenenler doğru mudur ?

    Soru: Vehhabiler kimdir, bunlar hakkında söylenenler doğru mudur ?

    Ubeydullah Arslan hocanin cevabi:

    Hamd Allah’a mahsustur. O’na hamd eder.O’ndan yardım ister, O’nun günahlarımızı bağışlamasını dileriz. Nefislerimizin şerrinden amellerimizin kötülüklerinden Allah’a sığınırız. Allah’ın hidayet verdiğini hiç kimse saptıramaz. Onun saptırdığını da kimse hidayete erdiremez. Şehadet ederim ki Allah’tan başka hiçbir İlah yoktur. O bir ve tektir, ortağı yoktur. Yine şehadet ederim ki Muhammed Allah’ın kulu ve Resulüdür.Şüphesiz en doğru söz Allah’ın kitabı, en hayırlı yol Muhammed’in (s.a.v.) yoludur. En kötü işler bidat olarak ortaya çıkartılanlardır. Sonradan çıkartılan her bir husus da bidattir. Her bidat bir sapıklık ve her sapıklık cehennem ateşindedir.



    Değerli kardeşim, VAHHABİLİK HAREKETİ, ingilizlerin ve islam düşmanlarının uydurduğu isimlendirdiği bir harekettir. Müslümanlar kesinlikle böyle bir hareket kurmuş değildir.

    İngilizler ve günümüz ingilizlerin yerli dostları, VAHHABİLİK HAREKETİNİ, Muhammed bin Abdulvahhab bin Süleyman bin Ali et-Tememi en-Necdi adında akide, sünnet, fıkıh, hadis, davet, cihad alanında mümtaz bir şahsiyetin kurduğunu iddea etmektedir.

    Şeyh Muhammed Bin Abdulvahhab, alim, muttaki, davetçi, mucahid kimliğiyle tanınan bir onurlu alimdir,

    Şeyh Muhammed bin Abdulvahhab, şirk, küfür ve bidatler hicaz ve islam topraklarını sarınca ümmeti kuran ve sünnet ekseninde yeniden ilk asr-ı saadet toplumuna çağırmak için davete geçmiş, davetini ilmi ve şerî delillerle ortaya koymuş, sevenleri ve taraftarları zamanlada arttmış ve kitleleri kuşatmıştır. Bunun üzerine, islam düşmanları bu şerefli müslümana şimdi olduğu gibi engel olmak, davetini susturmak, selefin çizgisini unutturmak, şirk hayatı hakim kılmak, ümmeti sömürmek, müslüman topraklarını batılılara peşkeş çekmek amacıyla oyunlar ve tuzaklar kurdular ve ona karşı planlar oluşturdular.

    Şeyh Muhammed bin Abdulavahhab, tertemiz akide ve sahih sünnetle, 4 müçtehid imamın gittiği akide ve amel yolunda giderek büyüyünce, dönemin ingiliz siyaseti hemen çamur atma, lakaplandırma ve gözden düşürme oyunuyla ona isimler taktı ve bu güzel müslümanlara isim bulundu ve onlara böylece VAHHABİLER denildi. Müslümanlar kendilerine bu ismi almadılar. Onlara bu isim verildi.

    Değerli müslüman, kardeşim

    derler ki,

    Vahhabiler ashabı sevmezler, mezhebsizlerdir, hadisleri inkar ederler, sünnet kılmazlar, mezarlık düşmanlarıdır, tüm bu söylenenler büyük bir yalandır ve islam düşmanlarının sözleridir.

    Şeyh Muhammed Bin Abdulvahhab'ı okumayan, tanımayan, ona düşmanlık eden çoktur, lütfen bir okuyun kitaplarını, inceleyin, eğer bu alimin bir eseri islama muhalif ise delille, ilmi kaynakla, risalelerle, tezlerle, ispat edin. Ona iftira atmakla onu suçlamakla ne kazanılır ?

    Bu yüzden bu alimi sevmek imanımızın gereğidir, sevmemekte şeytanca düşünmenin gereğidir. Bu alimin islam ümmetine, ehl-i sünnet akidesine, tevhid ve sünnet yoluna, davet ve ahlak menhecine yaptığı katkı inkar edilemez. Onun şanlı hareketi bir tecdid hareketidir.

    O şeyhulislam müceddid Muhammed bin Abdulvahhab'dır. Sitemiz* onu sevmekten, tanımaktan, tanıtmaktan dolayı şeref duymaktadır.

    işte bu alimin adını kullanarak tevhid, sünnet, ahlak, davet, cihad yolunda giden müslümanlara vahhabiler diyerek onları gözden düşürmeye çalışmaktadırlar. Müslümanların bu oyuna gelmemeleri lazımdır, islam düşmanlarının sinsi oyunlarını boşa çıkarmalıdırlar.

    İslam düşmanları, 11 eylul sonrası dünya vahhabilerin tehdidi altındadır gibi yalan haberler yayarak müslümanları ikiye bölmeye ve böylecede güçlerini zayıflatmaya gitmişlerdir. Müslümanların yeniden selefin tertemiz yoluna dönüşünü engellemek isteyenler bu tuzakları bilinçli ekmektedirler. Lütfen bu tartışmalara girerek zaman öldürmeyin, bazı müslümanlar ise bu bölücü zihniyetin tuzaklarına kulak vermişlerdir. Bu kulak verenler ümmeti birbirine düşman göstermektedir. İslam ümmeti yeniden nasslarla şerefli hayata dönüş hareketinin öncüsü olan alimi sevmelidir, zira ahiret herşeyi inceden ayrıntıya ortaya koyacaktır.

    Türkiyede yalan haber verenler, asılsız iftiaralar atarak karalayan medyalar, ve asılsız kitaplar basılarak sürekli vahhabiler şöyle böyle diyerek ümmeti kamplara bölmektedirler.

    Kimi müslümanlar, mezheblerinin kendilerine kazandırdığı taassupla, kimi müslümanlarda hiziplerinin kör ettiği gözlerle, kimi müslümanlarda islam düşmanlarının ektiği tohumlarla düşmanlık ederek sorun oluşturmaktadırlar.

    Allah, iyileri kirlilerden ayıracaktır, tevhid yolunda gidenlerin yüzünü güldürecektir, sabırlı olun, şüphesiz ki iki güzel şeyle şerefleneceğiz, ya cennet, ya zafer.



    *asri-saadet.com
    Tağutlar hükmedince..

  2. #2
    güncelleme..
    قال الشاعر : ليس اليتيم الذي قد مات والده إن اليتيم يتيم العلم والأدب

  3. #3
    şimdi vahhabilerden daha önemli işlerimiz var
    Müslümanım diyen bu kadar millet
    islam gözü ile kendine baksa
    Esirmi olurdu Mescid'i Aksa:lac[1]:

  4. #4
    Alıntı Eslembetül DALAZ tafarından gönderildi Mesajı Göster
    şimdi vahhabilerden daha önemli işlerimiz var
    alkışlıyorum seni eslembetül
    Documents and Settings\casper\Belgelerim\Resimlerim\39db57caa7al0.gif

  5. #5
    ne işi?
    darun nedve ye girmek için yaptiklariniz mi daha önemli?

    Ubeydullah Arslan in dedigi gibi Müslümanların yeniden selefin tertemiz yoluna dönüşünü engellemek isteyenler bu tuzakları bilinçli ekmektedirler.

    vesselam
    Tağutlar hükmedince..

  6. #6
    bizim önemli görüklerimiz sizin bizim saadetimiz için siz ne için sanıyorsunuz?

    kendinizi ispatlama ihtiyacı içersindesiniz gibi...
    ............................................................ .

  7. #7
    Alıntı Levent ŞERİFOĞLU tafarından gönderildi Mesajı Göster
    ne işi?
    darun nedve ye girmek için yaptiklariniz mi daha önemli?

    Ubeydullah Arslan in dedigi gibi Müslümanların yeniden selefin tertemiz yoluna dönüşünü engellemek isteyenler bu tuzakları bilinçli ekmektedirler.

    vesselam
    size kalkıpda PEYGAMBER efendimizin hicertin hemen sonunda medinede islam devletini niçin kurdugunu ve siyasetle niye ugraşdıgını alatmayalım degilmi?

    lafın devamını sanırım anladınız bu ve buna benzer konularda yazmak istemedigim için kısa kesiyorum ALLAHA emanet olun
    Documents and Settings\casper\Belgelerim\Resimlerim\39db57caa7al0.gif

  8. #8
    [QUOTE=Levent ŞERİFOĞLU;157717]ne işi?
    darun nedve ye girmek için yaptiklariniz mi daha önemli?

    Ubeydullah Arslan in dedigi gibi Müslümanların yeniden selefin tertemiz yoluna dönüşünü engellemek isteyenler bu tuzakları bilinçli ekmektedirler.



    ve kafirlerin hileli düzeni pek zayıftır..Rabbimiz onların tuzaklarını tersine döndürüp yine onların yöntemiyle müslümanları selefin yoluna döndürecektir, bizlerin de gayretiyle inşaallah...
    Rabbani metod tek değildir...zamana ve şartlara göre şekil değiştirir...
    sizin hayır bildiğinizde şer şer bildiğinizde de hayır olabilir...
    siz bilmezsiniz Allah bilir....

    BU KONUDA NUREDDİN ŞİRİN İN YAZISINI HATIRLATMAK İSTERİM...
    MG.SİYONİZMLE MÜCADELESİ...
    sen oradan kıracaksın zinciri
    ben buradan ve bir gün...

  9. #9

  10. #10
    siyaset gereği diyorsunuz..
    şu gereği,bu gereği diyorsunuz..
    ama Nebevi metoddan bir tane örnek getiremiyorsunuz darun nedveye girmeyle ilgiliyli..
    siyonizmle mücadele adı altında yaptığınız mücadeleye nassız meşruiyet kazandırıyorsunuz..
    halbuki nassız yapılan amellerin boşa gittiğini bilmiyorsunuz
    قال الشاعر : ليس اليتيم الذي قد مات والده إن اليتيم يتيم العلم والأدب

  11. #11
    Alıntı Ömer ÇELİK tafarından gönderildi Mesajı Göster
    siyaset gereği diyorsunuz..
    şu gereği,bu gereği diyorsunuz..
    ama Nebevi metoddan bir tane örnek getiremiyorsunuz darun nedveye girmeyle ilgiliyli..
    siyonizmle mücadele adı altında yaptığınız mücadeleye nassız meşruiyet kazandırıyorsunuz..
    halbuki nassız yapılan amellerin boşa gittiğini bilmiyorsunuz
    SİZİN BU KONUDA DAYANDIĞINIZ NAS I MERAK ETTİM AÇIKÇASI... evet peygamberimiz darun nedve ye girmemiştir ...lakin bu konuda yasaklamada da bulunmamıştır...girilmez diye bir ayet veya hadis de yok değilmi.. ..

    peygamberimizin müşriklerin putuna el sürmesi,onun varlığını ve meşruiyyetini onaylamak ,meshetmek,kutsamak anlamlarına geliyorduki ,bu bir peygamber için elbette mümkün değildir....
    sen oradan kıracaksın zinciri
    ben buradan ve bir gün...

  12. #12
    tekfir etme bizde kahrolası ucuz bir hastalık...
    partiye girdi isen müşrik düzene uşak oldun , girmediysen yahudiye asker...

    tarikata girersen allaha şirk koşarsın , girmezsen şeyhin şeytan...

    bir şia görüşü ''bir kimse eceleri ibadet ,gündüzleride oruçlu olsa ,namaz kılsa dahi, zamanın ehli beyt imamına tabi olmadıkça ne imanı nede ameli makbul değildir...''

    biz eğer bu şahitliklerin hepsini doğru kabul edecek olursak cennete gidecek kimse varmı dersiniz?...

    zaman birbimizle uğraşma zamanı mı ortak düşmanlar seçip birlikte mücadele etme zamanı mı sizce...

    sen oradan kıracaksın zinciri
    ben buradan ve bir gün...

  13. #13
    zaman kuran ve sünnet e dönme zamani*,
    beseri sistemleri ve tagutlari red etme zamani,
    zaman kuran metoduna dönme zamani!



    * seyh ellani seyh fullanin anlayisiyla degil selefin anlayisiyla!
    Tağutlar hükmedince..

  14. #14
    Merhum Taner PINAR kullanıcısının Görüntü Resmi
    Giriş
    Sat Mar 2007
    Konum
    Makedonya
    Yaş
    41
    İletiler
    1,637
    Blogdaki Konular
    6
    Alıntı Levent ŞERİFOĞLU tafarından gönderildi Mesajı Göster
    zaman kuran ve sünnet e dönme zamani*,
    beseri sistemleri ve tagutlari red etme zamani,
    zaman kuran metoduna dönme zamani!



    * seyh ellani seyh fullanin anlayisiyla degil selefin anlayisiyla!
    bak levent kardeşim bu dediklerini anlıyorum .. ama

    bu işlerle ilgili artık gına geldi..

    slogan atmayı bırakalım .. ne dersin ?_

    biz TR de yaşıyoruz.. kardeş..

    burada söylenecek binlerce mesele var..

    itikadi bir çalışma yapacaksak buyrun.. yapalım ..

    ama kuru sloganlardan da artık bıktım ..


    hadi artık bırakalım bu tip sloganları he.. ne dersin?

    tebliğ ettin sen daha önceden değilmi olması gerekenleri.. fikirlerini..

    tama uzatmanın lüzumu yok artık..

    sal gitsin..



    yoksa banlarım..

    selametle..
    Allah indinde Din İSLAM dır.Kendine başka din ve başka peygamber arayanlara veyl olsun..

  15. #15
    bu konudaki. naslarımız açık ve nettir..
    yusuf-40,maide-44,bakara-256,nisa-60..

    bu ayetlerin nüzul sebeplerine ve selef-i salihinin ile alimlerin bu ayetlerle ilgili görüşleri incelendiğinde ne demek istediğimiz ayan beyan ortaya çıkacaktır..

    ayrıca diyorsunuz ki Resulullah yapmamış ancak bunun yapılmayacağı anlamına mı gelir?

    Kureyş ileri gelenleri Ebu Talib’e geldiler ve Hz. Peygamber’den yakındılar. Ebu Talib Rasûl-ü Ekrem’e hitaben
    “Yeğenim! Allah’a yemin ederim ki benim bildiğime göre sen bana itaat edersin. Kavmin yanıma geldi ve iddialarına göre sen kâbelerinde ve meclislerinde onlara varıp hoşlarına gitmeyen sözler söylüyormuşsun. Eğer onlara bu sözleri söylememeyi münasib görürsen (ne âlâ)” dedi. Bunun üzerine Rasûl-ü Ekrem mübarek gözlerini göklere doğru kaldırıp buyurdu:

    “Allah’a yemin ederim, vazifemi terketmek hususunda herhangi birinizin şu güneşten bir ateş parıltısını getirmesinden daha güçlü değilim (vazifemi terketmem birinizin şu güneşten bir parça ateş getirmesinden daha zordur)”
    [Tabarani; Buhari, Tarih (Akil b. Ebi Talib’ten)]

    Ebu Talib hastalandığında Kureyş’ten içlerinde Ebu Cehil’in de bulunduğu bir grup Ebu Talib’in yanına girerek şöyle dedi: “Senin kardeşinin oğlu (Rasûl-ü Ekrem’i kastediyorlar) bizim tanrılarımıza sövüyor, şöyle diyor, böyle yapıyor... Eğer çağırır da, bu işi yapmaktan onu nehyedersen çok iyi olur”. Bunun üzerine Ebu Talib Hz. Peygamber’i çağırdı. Hz. Peygamber Ebu Talib’in yanına geldi, eve girdi. Kureyşliler ile Ebu Talib arasında bir kişinin oturabileceği kadar bir mesafe vardı. Ebu Cehil, Hz. Peygamber’in Ebu Talib’in yanına oturması halinde Ebu Talib’in ona daha şefkatli olabileceği korkusuyla kalkıp o yeri kapattı. Hz. Peygamber de amcası Ebu Talib’e yakın oturabileceği bir yer bulamadı, kapı yanında oturdu. Ebu Talib Hz. Peygamber’e

    “Ey yeğenim, nedir bu durum? Kavmin senden şikâyet ediyor. İddialarına göre sen tanrılarına küfrediyor, onlar hakkında ileri-geri konuşuyormuşsun?”. Meclistekiler birçok şeyler söylediler. Sonra Hz. Peygamber konuşmaya başladı ve şöyle buyurdu:

    “Amca! Ben onları sadece bir tek kelime üzerinde anlaşmaya davet ediyorum. O kelimeyi söylerlerse şayet, Araplar onlara baş eğerler, acemler de cizye verirler”. Kureyşliler Rasûlullah’ın bu sözleri üzerine sevinerek şöyle dediler:

    “Bir kelime mi istiyorsun? Babanın başı üzerine yemin olsun ki sana on kelime bile veririz. Söyle nedir o kelime?” Ebu Talib de

    “Ey yeğenim! o istediğin kelime nedir?” dedi. Rasûl-ü Ekrem de
    ‘’O kelime Lâilâheillallah’dır” dedi. Bunun üzerine onlar ürkerek ayağa kalktılar, elbiselerini silkerek şöyle dediler: “O mabudları bir mabud mu kıldı? Kesinlikle bu hayret verecek bir şeydir” (Sa’d: 38/5). Bunun üzerine bu surenin beşinci ayetten sekizinci ayetine kadar olan kısmı nazil oldu.[İbn Cerir (İbn Abbas’tan); İmam Ahmed, Nesai, İbn Ebi Hatim; Tefsir-i İbn Kesir, 4/28; Beyhaki, 9/188; Hakim, 2/432; (Bu rivayetin senedi sahih ise de Buhari ve Müslim nakletmemişlerdir. Ancak Zehebi de sahih olduğunu söylemektedir)]

    şimdi size ancak ve ancak şunu söyler ve sorarım:
    bu lailaheillallah sizin hayatınızın neresinde?..
    Hani tek ilah Allah'tı?.
    darun nedve ile tbmm arasındaki fark nedir?
    Resulullah'ın yapmadığı bir şeyi -elinde yapma imkanı olmasına rağmen- bizim küstahça yapmamız ne demektir?
    sizi ancak ve ancak kendisinden başka ilah olmayan Allah'a davet ediyorum..
    meclise girerken ettiğiniz yemini terk etmenizi talep ediyorum..
    sizi La İlahe illallah'a davet ediyorum..
    قال الشاعر : ليس اليتيم الذي قد مات والده إن اليتيم يتيم العلم والأدب

  16. #16
    banlamak mi?
    tamam abi,
    dedigin olsun. :)

    ama iyi slogan atarim.
    :)
    Tağutlar hükmedince..

  17. #17
    “Ayetlerimiz hakkında (ileri geri konuşmaya) dalanları gördüğünde onlar başka bir söze geçinceye kadar onlardan uzak ol (meclislerini terk et). Eğer şeytan sana unutturursa hatırladıktan sonra (hemen kalk) o zalimler topluluğu ile oturma.” (En’am: 68)“

    “O, Kitapta size indirmiştik ki; Allah’ın ayetlerini inkar edildiğini, yahut onlarla alay edildiğini işittiğiniz zaman,nlar bundan başka bir söze dalıncaya kadar kafirlerle beraber oturmayın, yoksa sizde onlardan olursunuz. Elbette Allah, münafıklar ve kafirleri cehennemde bir araya getirecektir.” (Nisa:140)
    قال الشاعر : ليس اليتيم الذي قد مات والده إن اليتيم يتيم العلم والأدب

  18. #18
    şimdi siz yukarıdaki ayetleri ve hadise yi yazarak konu ile alakalı nas var mı diyorsunuz ?.....

    bizler elhamdulillah ...lailahe illallah demiş ve hakkımızda süi zan besleyen bir çok kişidende daha iyi özümzemişizdir kelime i tevhidi....

    Rabbim kısmet ederde seçimleri kazanır, tesettürümüzle meclise girersek , birilerinin yemin dediği metnide okuruz......
    sen oradan kıracaksın zinciri
    ben buradan ve bir gün...

  19. #19
    _ALBAY_ SİTE BAŞKANI Tevfik YAZICILAR kullanıcısının Görüntü Resmi
    Giriş
    Thu May 2006
    Konum
    İstanbul
    İletiler
    8,445
    Blogdaki Konular
    5
    ne işi?
    darun nedve ye girmek için yaptiklariniz mi daha önemli?
    Hala Darul Erkamı kurduğumuzu ve Darun Nedveyi kabul etmediğimizi anlayamamaktaki bu ısrarınızı anlayamıyorum. O gün devletin idaresi Kabeyi elinde bulundurmakla gerçekleşiyordu bu gün Burada(t.c de) devletin idaresi TBMM de yer almakla gerçekleşiyor. Hocam ne diyor "biz ve diğerleri". O gün neydi darul Erkam ve diğerleri... Kıyaslamadan önce neyi neyle kıyaslamamız gerektiğini bilmeliyiz sanırım...
    Gün gelecek bütün dünya Hocama selam duracak!

  20. #20
    şu var hayata milli görüş penceresiden milli şuurla bakarak yeni bir dünya kurmak var bu konular sonraki işler
    hayat;iman ve cihattır. Bu iki değer ve dinanizme, kim sahip olursa, zaferi onlar kazanacaktır.

2 / 1 12 SonSon

Yer İmleri

Gönderme Kuralları

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •