+ Konuyu Yanıtla
3 / 1 123 SonSon
46 sonuçtan 1 --- 20 arası gösteriliyor

Konu: Sakal Bırakmak Vacip Midir??

  1. #1

    Sakal Bırakmak Vacip Midir??

    Bıyık ve Sakal

    Allah Resulü buyuruyor: "On şey vardır ki, bunlar fıtrattandır: Bıyıkları kısaltmak, sakalı bırakmak, misvak kullanmak, burnuna su çekip sümsürmek, tırnakları kesmek, parmakları yıkamak, koltukları yolmak, kasıkları traş etmek, büyük abdestten sonra taharet almak, ağıza su verip çalklamak." (Muslim, Taharet:361)

    "Bıyıkları kısaltın, sakalı uzatın" (Tirmizi, 2764)

    "Biz bıyıkları kısaltmak ve sakalı bırakmakla emrolunduk" (Tirmizi, 2765)

    "Müşriklere muhalefet edin, bıyıkları kısaltın, sakalı uzatın." (Müslim,259)

    Bütün peygamberler sakallı idiler.

    Hadis-i şeriftede geçtiği gibi sakal, yaradılış icabı erkeklerde bulunması gereken bir kılıktır.

    Hanefi, Mâliki ve Hanbeli mezhebine göre erkeklerin sakal bırakması vaciptir.

    Bu üç mezhep imamı hadis-i şeriflerde geçen "veffirû, evfirû, v'afû" yani sakalı bırakın, sakal uzatın emiri vücup ifade ettiği için sakal vaciptir. Sakalı kesmekde haramdır. Yalnız Şafi mezhebine göre sakal sünnettir. Kesilmesi ise mekruhtur.

    Sakal Bırakmak İçin Hanımdan İzin Almak Gerekir mi?

    Sakal bırakmak için hanımdan izin almak gerekmez. Bu insanların uydurdukları bir sözdür. Bunun İslami bir kaynağı yoktur.
    Farzları, vacipleri, sünnetleri yapmak için herhangi birisinden izin almak gerekmez.

    Kaynak: Kaynaklarıyla Büyük Kadın İlmihali

  2. #2
    agd_sisli Sedat ÖCALAN kullanıcısının Görüntü Resmi
    Giriş
    Thu May 2006
    Konum
    istanbul mh. adapazarı cd. şişli sk.
    İletiler
    464
    Blogdaki Konular
    2
    yalnız vacib değil ..farzdır..

  3. #3
    ayrıca sakalları kazımanın hükmü de haramdır?

    müctehidlerin buna benzaer hadislerden çıkadıkları yorumlara göre

    veya

    sakalsız imamın arkasında namaza durmak da caiz değildir?
    قال الشاعر : ليس اليتيم الذي قد مات والده إن اليتيم يتيم العلم والأدب

  4. #4
    _ALBAY_ SİTE BAŞKANI Tevfik YAZICILAR kullanıcısının Görüntü Resmi
    Giriş
    Thu May 2006
    Konum
    İstanbul
    İletiler
    8,607
    Blogdaki Konular
    5
    sakalsız imamın arkasında namaza durmak da caiz değildir?



    bu konuda kaynaklarımız nelerdir?
    Gün gelecek bütün dünya Hocama selam duracak!

  5. #5
    kaynaklarımız hadislerdir

    ali ramazan demrican hocanın "batıla benzemenin hükmü" diye bir kitabı var.
    orda bu konuyu hadislerle ve mücatehid imanların görüşleriyle belirtiyo

    bulursanız okumanızı tavsiye ederim.

    ki sakal bırakmak vacip iken sakalsızn arkasında namaza durmak da caiz olmuyo zaten

    herşeyi ALlah daha iyi bilir
    قال الشاعر : ليس اليتيم الذي قد مات والده إن اليتيم يتيم العلم والأدب

  6. #6
    _ALBAY_ SİTE BAŞKANI Tevfik YAZICILAR kullanıcısının Görüntü Resmi
    Giriş
    Thu May 2006
    Konum
    İstanbul
    İletiler
    8,607
    Blogdaki Konular
    5
    vacip iken sakalsızn arkasında namaza durmak da caiz olmuyo zaten



    vacibi terkedenin arkasında namaz kılmak caiz değil mi yani ?
    Gün gelecek bütün dünya Hocama selam duracak!

  7. #7
    bak ey güzel kardeşim.

    farzında ve vacibinde kaypaklık gösteren adamın arkasında namaza durmak caiz değildir

    misal 5 vakit namaz kılmayan adamın arkasında namz kılmak

    CAİZ DEĞİL

    sakalın da terkedilmemesi yönünde hadisi şerifleri var.

    bazı hadilser,emir niteliğinde.

    emir olduğu zaman da farz olmuş olur

    sakal farz da olsa,vaicp te olsa saklaısız admaın arkasında namaza durmak caiz değildir

    yine de hereşyi ALLAH TEALA daha iyi bilir.ben bilmem.ALLAH bilir
    قال الشاعر : ليس اليتيم الذي قد مات والده إن اليتيم يتيم العلم والأدب

  8. #8
    Taner PINAR
    Misafir
    Alıntı _ALBAY_ tafarından gönderildi
    vacip iken sakalsızn arkasında namaza durmak da caiz olmuyo zaten



    vacibi terkedenin arkasında namaz kılmak caiz değil mi yani ?

    namaz kılabilirsiniz...

    sakal fıtrattandır... yolmak ve kazımak muhalefet etmektir...

  9. #9
    Alıntı ebu derda tafarından gönderildi
    namaz kılabilirsiniz...

    sakal fıtrattandır... yolmak ve kazımak muhalefet etmektir...
    ebu derda senin kaynağın ne?
    قال الشاعر : ليس اليتيم الذي قد مات والده إن اليتيم يتيم العلم والأدب

  10. #10
    _ALBAY_ SİTE BAŞKANI Tevfik YAZICILAR kullanıcısının Görüntü Resmi
    Giriş
    Thu May 2006
    Konum
    İstanbul
    İletiler
    8,607
    Blogdaki Konular
    5
    5 vakit namaz kılmayan adamın arkasında namz kılmak caiz degil.

    vacibi terkedenin arkasında namaz kılmak caiz değil.

    sakalsız imamın arkasında namaza durmak da caiz değil


    -------------------------------------------------------------

    karaselam kardeşim sakal konusunda problemim yok hamdolsun ancak benim anlamak istediğim bir hüküm verilirken neye göre verildiğini bilmektir. şimdi ben buradan okuduklarımla hayatta karşılaştığım insanlara üstteki üç iddia da bulunacaksam eger bir kaynagım yani masnedim olmalı. eger bunlar varsa paylaşman için sorularımı sormaktayım. maksadım muhalefet olmak degil.bu iddalara kaynakları da yaz bizde araştıralım en doğruyu Allah bilir
    Gün gelecek bütün dünya Hocama selam duracak!

  11. #11
    kardeş dedim ya sana hadisler diye

    kitap isminiğ verdim.

    bilgisayar değil ya beynim nerden aklımda tutuyum.

    aklımdan birşey söylemiyorum.

    yazılanları naklediyorum.
    قال الشاعر : ليس اليتيم الذي قد مات والده إن اليتيم يتيم العلم والأدب

  12. #12
    Taner PINAR
    Misafir
    Bidatçı imamın arkasında namaz kılınır: Buhari; 2c. 722,

    imam fasık dahi olsa arkasında namaz kılınır.. cemaati terk etmek olmaz...

  13. #13
    peygamber s.av söylemişse eyvallah
    قال الشاعر : ليس اليتيم الذي قد مات والده إن اليتيم يتيم العلم والأدب

  14. #14
    Arkadaşlar iyi güzel hoş konular, fakat böyle konuları tartışmaya açmasak, sadece bilgilendirme amaçlı yazsak. konu ile ilgili kafamıza takılan soruları arkadaşımızla msn, yada özelden tartışsak daha hoş olur kanaatindeyim.

  15. #15
    Taner PINAR
    Misafir
    Alıntı PoYRaZ_38 tafarından gönderildi
    Arkadaşlar iyi güzel hoş konular, fakat böyle konuları tartışmaya açmasak, sadece bilgilendirme amaçlı yazsak. konu ile ilgili kafamıza takılan soruları arkadaşımızla msn, yada özelden tartışsak daha hoş olur kanaatindeyim.

    neden?

  16. #16
    ozisler13
    Giriş
    Mon May 2006
    Konum
    arz
    Yaş
    33
    İletiler
    854
    Blogdaki Konular
    4
    bilgi seviyeleri ve bilmeyenlerin eksikliğini görmesi açısından tartışma güzel.ama anlaşılamayan noktaları çok iyi açıklamak gerekli.yazılanlar kaynaklara dayalı yazılıyor tabiki.ama bakın aşağıdaki alıntı hadis gayet açık.kılınır ile caiziyet arasında ayrım nedir?
    "Bidatçı imamın arkasında namaz kılınır: Buhari; 2c. 722,

    imam fasık dahi olsa arkasında namaz kılınır.. cemaati terk etmek olmaz..."

    eğer önce bunu bilirsek yazılanları daha iyi yorumlayabiliriz.ya da katılırken daha mantıklı katılabiliriz.çünkü İslam da mantıksız hiçbişey yoktur.her suale cevap muhakkak vardır.ya kul bilir ya da sadece ALLAH bilir ama vardır.ALLAH razı olsun şimdiden.
    artık zamanı ve belki de son hakkım,çünkü dağıldım ve hala ALLAH a sığınıyorum Utanmadan

  17. #17
    Kardeşim ben bazı konuların yetkisiz kişiler tarafından irdelenmesine karşıyım. yoksa ayet ve hadislere dayandırılarak yazılan yazılara kesinlikle karşı değilim. aksine tarafım.

  18. #18
    ozisler13
    Giriş
    Mon May 2006
    Konum
    arz
    Yaş
    33
    İletiler
    854
    Blogdaki Konular
    4
    kişileri ve yetkilerini bilemeyiz.ama araştırmalarını ve ilgi alanlarını ayet ve hadis olarak belirleyenler kaynaklara göre konuşuyorlar sanırım.ama benim gibi tembeller ancak ilmihal ile yetinirler.:(
    ALLAH onlardan(yetkililer ve yetkisizlerden) razı olsun.konuların tartışmaya açılması zaten seviyeyi gösteriyor.ELHAMDULİLLAH.
    artık zamanı ve belki de son hakkım,çünkü dağıldım ve hala ALLAH a sığınıyorum Utanmadan

  19. #19
    Alıntı PoYRaZ_38 tafarından gönderildi
    Kardeşim ben bazı konuların yetkisiz kişiler tarafından irdelenmesine karşıyım
    yetkili-yetkisiz yarımını nasıl yapacaz peki ey güzel kardeşim?

    ayrıca yetkili kim,yetkisiz kim?
    قال الشاعر : ليس اليتيم الذي قد مات والده إن اليتيم يتيم العلم والأدب

  20. #20
    _ALBAY_ SİTE BAŞKANI Tevfik YAZICILAR kullanıcısının Görüntü Resmi
    Giriş
    Thu May 2006
    Konum
    İstanbul
    İletiler
    8,607
    Blogdaki Konular
    5
    konuları tartışmak kadar tartışılanları araştırmak ta gerektiğini düşünüyorum. birileri birşeyleri tartışırken bizlerde eksik bilgilerimizi sınamalı ve internetin faydalı kullanımını kamçılayıp az da olsa bir araştırma yapmalı ve konu hakkınmda bilgi sahibi olmalıyız diye düşünüyorum.yoksa tartışılanları seyretmek yeterli olmaz.

    selam sevgi ve dua ile...
    Gün gelecek bütün dünya Hocama selam duracak!

+ Konuyu Yanıtla
3 / 1 123 SonSon

Yer İmleri

Gönderme Kuralları

  • You may not post new threads
  • You may post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •