+ Konuyu Yanıtla
2 / 1 12 SonSon
21 sonuçtan 1 --- 20 arası gösteriliyor

Konu: Gemi nedir ve nasıl yüzer?

  1. #1

    Gemi nedir ve nasıl yüzer?

    Gemi nedir ve nasıl yüzer?

    Genel tanimiyla Gemi; denize yeterli ve elverişli, kendini suda iten bir düzeneği olan ve yüzme koşulunu yerine getiren, belirli amaçlara hizmet eden her türlü taşıttır. İnsan taşıyorsa, "yolcu gemisi"; ticari bir mal taşıyorsa, "yük gemisi" adını alırlar. Tankerler, konteyner gemileri vbg. yük gemileridir. Uygulamada gemiler; gereksinimler doğrultusunda çok amaçlı da olabilirler. Örneğin hem yolcu, hem yük veya farklı türden yükler taşıyabilen gemiler. Gemi yapımında maksat daha çok ticari olsa da eğlence amaçlı olanları veya bireylerin kendi zevkleri için üretilenleri vardir ki, biz bunlara Yat diyoruz. Yatlar, kişiye özel olabilceği gibi gezi amaçlı ticaret için de inşa edilirler. Gemiler, dünya yük taşımacılığının dörtte üçünü sırtında taşır. Yavaştır, ancak binlerce tırlık yük alabilirler. Bu yararıyla, hem ucuz hem de en çok yeğlenen taşımacılık biçimi olmayı sürdürmektedir.

    Taşıtlar suda nasıl yüzebiliyorlar?

    Yüzme koşulunu sağlayan her cisim suda yüzer. Yüzme koşulu Arşimet'in "suyun kaldırma kuvveti" ilkesine dayanır. Cismin ağırlığı, taşırdığı suyun ağırlığına eşit olmak zorundadır. Cismin ağırlığı, taşan suyun ağırlığından fazlaysa cisim suya batar. Bu ağırlık, taşan suyunkine eşit ya da ondan daha az ise yüzme gerçekleşir.

    Gemi ağırlığının, taşan su ağırlığından az olması da belirli bir oran çerçevesinde tutulur. Teknede ağırlık merkezinin yerinin uygun seçilmesi, teknenin su içindeki dengesinin korunabilmesi açısindan gemi mühendislerinin üzerinde uğraştığı tasarım konularındandır. Bu oran aşılırsa, teknenin salınmasında artış olacağı gibi teknenin yan devrilmesine de yol açabilir. Bu durum, yolcuların veya taşınan yüklerin zarar görmesine neden olur.


    Tarihçe
    İlk Gemiler

    İlk gemiler Mısırlılarca inşa edildi. Nil nehrinin ticari olanakları bunu gerek kılmıs ve insanı suda yüzebilen tasıtların yapımına sevk etmistir. Malzeme olarak kamış ve ahşap kullandılar. Bu işe ilk soyunanlarda halat ve yelken işiyle uğraşanlar olmuştur.

    Indus nehri kenarında yaşayan Hintlilerde ilk gemi inşacılardır. Hatta türkçede denizde seyr etmek, seyre cikmak olarak kullandigimiz Navigasyon sözcüğü de kökünü Sanskritçe olan "navgathi" kelimesinden alır.

    Zamanla teknelerin inşası, başka deniz uygarlıklarınca, geliştirilmistir. Daha dengeli (Stabil), gövdenin su karşısında gösterdiği direnci azaltan ve daha uzun biçimli tekneler yapıldı. Gemiyle ilk uzun yolculuğun, akdeniz ve karadeniz arasinda yapıldığı bilinmektedir. Yükler içinse, gövdeleri iri olan tekneler geliştirildi. Tamirler ya sular yükseldiğinde, ya da sahil kenarlarında yürütülürdü. Sonraları da bu tür işler için özel yerler, yani tersaneler yapıldı. Sanayileşmeyi getiren gelişmeler, sonralari, uygarlıkların iktidar dengelerini de etkili bir biçimde değiştirmiştir. Tabii bu da savas gemilerinin yapımını mecbur kılmıştır.

    Modern Sanayi Öncesi
    Avrupa'da gelişmeler; biri Akdeniz'de, diğeride Baltik denizinde olmak üzere iki ayri koldan sürmüştür. Guletler özellikle akdenizin en göze çarpan tekneleri olurken, örneğin bas ve kici ayni sekilde insa edilen kuzey denizi ve Baltik denizi tipi tekneleri, akdenizde de Tirhandil olarak görebiliyoruz.

    Wikingler İslanda, Grönland ve daha başka uzak yerlere ulasabilecekleri uzun, simetrik, narin tekneler geliştirdiler.

    1300`lü yillarda, ticaretle uğraşsanlar veya korsanlarin, kuzeyden akdenize inmesiyle, gelişmenin iki kolu, artik, melez tekneler üreterek birbirine geçecekti.

    19. yy`a kadar tersaneler, sahillerde alip başini gidecekti. Ağirlikla kuzey avrupa ülkelerinde yoğunlasan bu tersaneler, Osmanlilar zamaninda da marmara bölgesinde inşa edilmistir. 1390 da Geliboluda bir tersane, daha sonra, İstanbulda da Haliç tersanesi 1455 yilinda yapilmislardir. Hatta o dönemlerde Haliç Tersanesi, dünyanin en büyüğü konumundaydi.

    ............................................................ .

  2. #2

    Tekne Nedir?

    Tekne,geminin su yüzeyine oturan kaburga,omurga ve kaplamadan oluşan
    temel kısmıdır.Ama tekne denince akla kürekli,motorlu yada yelkenli herhangi bir deniz taşıtı gelir.Eskiden tüm tekneler ağaçtan üretilir ve ahşap olurlardı.Günümüzde ise tekneelrin büyük kısmı fiberden üretiliyor.Çok gelişmiş fiber teknolojisi ile çok güçlü ve dayanıklı yapılar elde ediliyor.
    Ahşap tekne imalatı oldukça işçilik gerektirir.Fiber teknolojisi gibi herhangi bir kalıptan,tekneler seri üretilemez.Tek tek ağaç yontulur ve şekil verilir.Ayrıca ahşap tekenelerin bakımı da zordur.Her sene boya ve vernik atmak gerekir.Fakat ahşap teknelere iyi
    bakıldığı zaman ömrünün fiberglas teknelerden daha uzun olacağı kesindir.Tekneler alüminyum,fiber,demir ve karışık malzemelerden de yapılabilirler.
    Tekne Nasıl Yüzer?
    Tekne suyun içinde yüzen bir hacimdir.Bu hacmi kullanmak tamamen teknenin kullanma amacına göre yapılmıştır.Yük taşımak için,yolcu taşımak için veya gezmek için farklı farklı tasarımlar yapılır.Teknenin yüzmesinin esas sebebi suyun kaldırma kuvvetinin olmasıdır.Suyun kaldırma kuvveti tahmin edebileceğinizmiktarın çok çok üzerindedir.
    Sadece 1 metreküplük bir hacmi suya batırmamız için 1 tonluk güç gerekmektedir.Herhangi bir cismi suya attığımızda ağırlığı kadar su taşırır.Cismin yüzmesi veya batması bu kuralı değiştirmez.Eğer yüzen teknenin
    ağırlığı taşırdığı suyun hacminden az ise o tekne daima yüzmeye devam eder.Tüm deniz araçlarının yapılma prensibi işte bu Archimed'in bulduğu suyun kaldırma kuvvetidir.Günümüzde tonlarca ağırlıkta demir gemiler yapılmakta,yüzlerce ton ağırlık taşımaktadırlar ve okyanuslarda sefer yapmaktadırlar.
    Teknenin Genel Kısımları
    ______________________________________
    ______________________________________
    Tüm teknelerin yapısı,şekli,tasarımı,boyutu ve kullanım amacı farklı olsada her teknenin belli yerleri aynı isimleri alır.Bunlar standart terimlerdir.

    Sancak: Teknemizin başına doğru bakarken sağ tarafına verilen isimdir.
    İskele:Yine teknemizin başına doğru bakarken sol kısmına verilen isimdir.
    Pruva:Teknemizin ön kısmıdır.
    Kıç:Teknemizin arka kısmıdır.
    Gövde:Teknemizin gövdesidir.
    Küpeçte:Teknenin en üst kısmıdır.Küpeçtede oturulur.
    Borda:Teknemizin suyun üzerinde kalan kısmıdır.
    Kemere:Teknemizin ortasırı.Teknenin genişliği kemereden ölçülmelidir.
    Karina:Teknemizin alt kısmıdır.
    Alabanda:Teknemizin su kesiminden yukarıda olan iç kısmıdır.
    Sintine:Teknemizin su kesiminden aşağıda olan iç kısmıdır.
    ............................................................ .

  3. #3
    ikimilyon Admin Mehmet DAĞDELEN kullanıcısının Görüntü Resmi
    Giriş
    Thu May 2006
    Konum
    Sakarya
    Yaş
    39
    İletiler
    3,051
    Blogdaki Konular
    19
    Alıntı Emin YILMAZ tafarından gönderildi Mesajı Göster

    Sadece 1 metreküplük bir hacmi suya batırmamız için 1 tonluk güç gerekmektedir.
    bu oran sabit bir oranmıdır?
    eğer sabit oransa bu 1 metreküplük hacmin basıncı
    oranı değiştirirmi?

    yani 1 atmosfer havayla dolu olan bir tüpün ancak 1 ton ile batacağını
    varsayarsak bu tüpe 100 atmosfer hava sıkıştırılsa yine 1 ton ilemi
    batırılabilir?

    Milli Görüş; hakkı üstün tutmaktır!

  4. #4
    Alıntı Mehmet DAĞDELEN tafarından gönderildi Mesajı Göster
    bu oran sabit bir oranmıdır?
    eğer sabit oransa bu 1 metreküplük hacmin basıncı
    oranı değiştirirmi?

    yani 1 atmosfer havayla dolu olan bir tüpün ancak 1 ton ile batacağını
    varsayarsak bu tüpe 100 atmosfer hava sıkıştırılsa yine 1 ton ilemi
    batırılabilir?
    soru banamı :confused1[1]:

    nasıl yapsakki bilmiyorum :(
    ............................................................ .

  5. #5
    ikimilyon Admin Mehmet DAĞDELEN kullanıcısının Görüntü Resmi
    Giriş
    Thu May 2006
    Konum
    Sakarya
    Yaş
    39
    İletiler
    3,051
    Blogdaki Konular
    19
    boşver emin..
    zaten bu sorunun cevabı önemli değil.
    benim için daha önemli bi soru var.
    şöyle:
    suya batırılan tüpün yüksekliğinin 20 katı su derinliğindeki
    basınca karşı tüpün suya enjeksiyonu için gereken gücün bu
    tüpün kaldırma kuvvetine oranı nedir?
    hadi bunu bulda seninle zengin olalım :)

    Milli Görüş; hakkı üstün tutmaktır!

  6. #6
    Alıntı Mehmet DAĞDELEN tafarından gönderildi Mesajı Göster
    boşver emin..
    zaten bu sorunun cevabı önemli değil.
    benim için daha önemli bi soru var.
    şöyle:
    suya batırılan tüpün yüksekliğinin 20 katı su derinliğindeki
    basınca karşı tüpün suya enjeksiyonu için gereken gücün bu
    tüpün kaldırma kuvvetine oranı nedir?
    hadi bunu bulda seninle zengin olalım :)
    valla bu soruyu bilemem ama

    bizim işyerinde yangın tüplerini test etmek için kullandığımız bi havuz var(bu arada test uzmanı benim :d)yaklaşık 800 kilo su alıyor ve bu suda yaklaşık 80 kilo aağırlığındaki yangın tüplerini test ediyorum tüpü dik olarak indirdiğimde direk dibe iniyor fakat yan yatırmaya çalıştığımda yatıramıyorum sanırım gemilerdekide buna benzer bişey yan olduğu zaman batmıyor ama diklendiğinde batıyor
    ............................................................ .

  7. #7

    Gemi Nedir Ve Bölümleri ?

    1 Gemicilik nedir? Genel tarifini yapınız.
    İnsanların su üzerinde yüzme yeteneği olan araçlardan istifade etmeye başladıkları günden, zamanımıza kadar ulaşan uzun tarihi olan bir meslektir.

    2 Gemi nedir? Tarifini yapınız.

    Gemi tahsis edildiği gayeye uygun olarak kullanılan ve denizde yelken, makina gücüyle hareket eden ticaret ve savaş maksatları için özel şekillerde techiz edilmiş muhtelif büyüklükteki ağaç, saç veya sentetik maddelerden yapılmış teknelerdir.

    3 Gemiler kullanılış amacına göre kaç sınıfa ayrılırlar?

    Üç sınıfa ayrılırlar:

    a. Savaş Gemileri
    b. Ticaret Gemileri
    c. Spor ve Tenezzüh Tekneleri

    4 Savaş gemilerini tarif ediniz.

    Savaş maksadına uygun olarak, hücum ve savunma için özel silahlar ile donatılmış gemilerdir.

    5 Ticaret gemilerini tarif ediniz.

    Ticaret maksadıyla inşa edilmiş gemilerdir. Tamamıyla ticaret maksadıyla kullanılır.

    6 Spor ve tenezzüh teknelerini tarif ediniz.

    Gezi, spor ve eğlence amacıyla kullanılan teknelerdir.
    7 Ticaret gemileri yaptıkları işe göre kaç sınıfa ayrılırlar?
    a. Yolcu gemileri, yatlar
    b. Yük gemileri (şilepler)
    c. Yük ve yolcu gemileri
    d. Tankerler
    e. Balıkçı gemileri
    f. Hovercraft (hava yastıklı gemiler)
    g. Ro-Ro gemileri
    h. Konteyner gemileri
    i. Hizmet tekneleri
    Bir geminin kısımlarını oluşturan aşağıdaki kavramları açıklayınız.

    8 Ana Omurga nedir?

    Geminin temelini teşkil eder. Baştan kıça kadar geminin en altında ve ortadadır.

    9 Kontra Omurga nedir?

    Ana omurganın zedelenmemesi için altına konan omurgadır.

    10 Yalpa Omurgası nedir?

    Geminin yalpasını azaltmak için su kesiminin alt kısmına sintine dönümü dış
    kısmına, boylamasına konan uzun parçalardır.

    11 Baş Bodoslama nedir?

    Omurgadan baş tarafa kaldırılan demir veya ağaç kısımdır.

    12 Kıç Bodoslama nedir?

    Omurgadan kıç tarafa kaldırılan demir veya ağaç kısımdır.

    13 Posta veya Eğri nedir?

    Döşeklerden yukarı doğru çıkan ve üzerlerine kaplama veya saç levhaların vurulduğu tekne yapı elemanıdır.

    14 Kaplama nedir?

    Ağaç teknelerde üzerine boyuna kaplanan tahtalardır.

    15 Kemere nedir?

    Karşılıklı iki postayı veya eğriyi birleştiren tekne elemanıdır. Bunların üzerine güverte saçı veya tahtaları konur.

    16 Öksüz Kemere nedir?

    Makina kaportası veya ambar ağızları gibi açık yerlerin iki yan tarafına konan yarım kemerlere denir.

    17 Karina nedir?

    Gemi boşken su yüzünden aşağıya omurgaya kadar olan dış kısımdır.
    18 Borda nedir?

    Gemi boşken karinanın üstünde ana güverteye kadar olan dış kısmıdır.

    19 Alabanda nedir?

    a. Tekne borda kaplamalarının iç yüzü
    b. Dümeni olanağı kadar basmak
    anlamındadır.

    20 Kaç türlü güverte vardır? İsimlerini yazınız.

    a. Ana güverte,
    b. Filika güvertesi
    c. Glodara güvertesi
    d. Gezinti güvertesi
    e. Miyar pusla güvertesi
    f. Kasara güvertesi
    Bir geminin kısımlarından şu deyimleri açıklayınız.

    21 Çene nedir?

    Baş tarafta bodoslama ile omurga arasındaki kavisli yerdir.

    22 Çalım veya Kuruz nedir?

    Kıç tarafta sudan aşağı olan dar kısımdır.

    23 İskele Tavası nedir?

    Gemi iskelelerinin en alt ve üst kısımlarındaki dört köşe kısımlardır.

    24 Lumbarağzı nedir?

    Gemiye giriş - çıkış yerleridir.

    25 Armuz nedir?

    Yan yana gelen kaplama veya güverte tahtalarının arasında, uzunluğuna hasıl olan açıklıktır.

    26 Sugra nedir?

    Baş başa bitişik olarak gelen güverte veya kaplama tahtalarının aralarında, enliğine hasıl olan açıklıktır.

    27 Puntel nedir?

    Güvertenin kuvvetlendirilmesi maksadıyla alttan dikine vurulan destekler ile güverte üzerindeki vardavelaları tutmak için güverte üzerine dik konulan demir veya pirinç çubuklardır.

    28 Vardavela nedir?

    Küpeştenin altındaki veya üzerindeki puntellere bağlı ve güverteye paralel demir veya pirinç çubuklardır. Tentelerin yakalarını bağlamak için kullanılan ve puntellerin üst başlarında boyuna geçirilen tellere de vardavela denir.
    Gemicilikte kullanılan aşağıdaki deyimleri açıklayınız.

    29 Şeytan Çarmıhı deyimini açıklayınız.

    Gemicilerin bordadan aşağıya inmesi için kullanılan ip merdivenlerdir.

    30 Manika deyimini açıklayınız.

    Geminin ambar, makina dairesi v.s. gibi kapalı mahallerine temiz hava girmesi için açılan deliklere konulan hava borularıdır.

    31 Baba deyimini açıklayınız.

    Halat ve tel bağlamak için gemi güvertesine bağlı demir sütunlarıdır.

    32 Koç Boynuzu deyimini açıklayınız.

    Geminin çeşitli yerlerinde halat volta etmek için kullanılan boynuz şeklinde ağaç veya metallerdir.

    33 Mapa deyimini açıklayınız.

    Güverte üzerinde bulunan sabit halkalardır.

    34 Anele deyimini açıklayınız.

    Güverte üzerinde bulunan hareketli halkalardır.

    35 Karanfil deyimini açıklayınız.

    Pruva direği ile grandi direği cundaları arasındaki tel halattır.

    36 Falaka deyimini açıklayınız.

    İki matafora cundaları arasında yeralıp can halatlarının bağlı bulunduğu tel halat.

    37 Irgat deyimini açıklayınız.

    Geminin demirini denize funda etmek, tekrar gemiye almak ve halat manevraları yapmak için baş üstünde bulunan makinadır.

    38 Vinç deyimini açıklayınız.

    Özellikle gemiye yük almak ve vermek için kullanılan ambar ağızlarına yakın makinalardır.

    39 Bumba deyimini açıklayınız.

    Gemiye yük alıp, çıkarmak için genelde vinçle kullanılan ağaç veya içi boş demir borulardır.

    40 Abli deyimini açıklayınız.

    Bumba cundasına bağlı halat veya palangalardır. Bumbayı istenilen tarafa çevirmek için kullanılır.
    Bir geminin kısımlarından aşağıdaki deyimleri açıklayınız.

    41 Küpeşte nedir?

    Parampetlerin veya vardavela puntel yapısı üzerine konulan ağaç veya metallerdir.

    42 Firengi Delikleri nedir?

    Güvertedeki suların denize akması için bordaya açılan deliklerdir.

    43 Sintine nedir?

    Çift dipli teknelerde ambarların dip taraflarında karina saçları

    44 Kurt Ağzı nedir?

    İçinden halat geçmesi için güverte üzerinde baş ve kıç omuzlarına bağlanan demir yastıklardır.

    45 Portuç nedir?

    Aletler, boya vs. saklanmasına mahsus dolap veya kapalı bölüm.

    46 Dabılbotum nedir?

    Geminin karinesi yırtıldığı zaman teknenin su almaması için, postaların iç tarafına ikinci bir kaplama daha kaplanır ki bu iki kaplama arasına dabılbotum denilir. Safra veya yakıt tankı olarak kullanılabilir.

    47 Lumbuz nedir?

    Işık veya havanın gemiye girmesi için bordaya açılan yuvarlak pencerelerdir.

    48 Körkapak nedir?

    Lumbuzları içerden kapayan demir kapaklardır.

    49 Pruva Direği nedir?

    Pruvadan itibaren 1. direktir.

    50 Grandi Direği nedir?

    Pruvadan itibaren 2. direktir.

    51 Mizana Direği nedir?

    Pruvadan itibaren 3. direktir.

    52 Kontra Mizana Direği nedir?

    Pruvadan itibaren 4. direktir.

    53 Kontreta Mizana Direği nedir?

    Pruvadan itibaren 5. direktir.

    54 Seren nedir?

    Direk veya çubuklara enine olarak konulan ağaç veya saç sütun olup, makinalı gemilerde işaret bayraklarının çekilmesi, yelkenli gemilerde yelken açılmasında kullanılır.

    55 Cunda nedir?

    Bir serenin veya direğin en ucuna denilir.

    56 Kapela nedir?

    Çarmık veya patrisaların bağlı bulundukları veya geçtikleri yerlere denir.

    57 İskalarya nedir?

    Çarmıkların aralarında yapılan ip basamaklardır.

    58 Çarmık nedir?

    Direkleri yandan tutan tel halatlardır.

    59 Patrisa nedir?

    Direkleri kıça doğru tutan halatlardır.

    60 İstirilya nedir?

    Direkleri başa doğru tutan halatlardır.


    61 Arma nedir?

    Güverte üzerinde bulunan direk, seren, bumba vs. ile bunların donanımıdır.
    62 Cıvadra nedir?

    Geminin baş tarafından denize doğru çıkmış olan direktir. Buraya istiralyalar bağlanır.

    63 Dümen nedir?

    Gemiyi istenilen yöne çevirmek için, saç veya tahtadan yapılan ve geminin kıç tarafında bulunan hareketli donanımdır.

    64 Yelpaze nedir?

    Dümenin su içindeki en geniş kısmıdır.

    65 Dümen Boğazı nedir?

    Yelpaze ile dümen tası arasındaki kısımdır.

    66 Dümen Tası nedir?

    Yekenin dümene bağlı bulunduğu en üst kısmıdır.

    67 Yeke nedir?

    Dümeni istenilen yöne çevirmek için dümen tasına bağlı koldur.

    68 Dümen Dolabı nedir?

    Dümen yekesine donatılan dümeni sancak ve iskeleye basan donanımdır.

    69 Loça nedir?

    Demir zinciri ve halatların gemiye giriş çıkış yerlerinde özel olarak yapılmış açıklıklardır.

    70 Tente nedir?

    Güverteyi güneş ve yağmurdan muhafaza etmek için güverte üzerine açılan branda örtü.

    71 Tente Omurgası nedir?

    Tentenin, orta altına konulan ağaçtır.

    72 Sancak ve iskele geminin neresidir?

    Bir geminin baş - kıç hattı üzerinde pruvaya baktığımızda sağda kalan kısmına sancak, solda kalan kısmına iskele denir.

    73 Pupa ve pruva nedir?

    Geminin kıç tarafına pupa, baş tarafına da pruva ismi verilir.

    74 Gemi demiri nedir?

    Geminin deniz üstünde bir mevkide durmasını sağlamak için, halat ve zincire bağlı muayyen ağırlıklarda şekil verilmiş demirdir.

    75 Gemi demirinin kısımlarını sayınız.

    a. Anele
    b. Beden
    c. Çipo
    d. Askı Mapası
    e. Kollar
    f. Tırnak
    g. Gaga
    h. Meme

    76 Deniz araçlarında genellikle kullanılan makaraları tanımlayınız.

    Ağır cisimlerin kaldırılmasında veya indirilmesinde, az güç sarfederek çok iş yapmak amacı ile palanga sistemlerinde veya işleyen bir halatın yönünü değiştirmede kullanılan madeni ve ağaç araçlardır.

    77 Halat nedir?

    Gemilerde arma ve diğer donanımlarda; bağlama, çekme, kaldırma işlerinde kullanılan malzemelerdir.

    78 Yapıldıkları materyale göre halat tiplerini sayınız.

    a. Bitkisel halatlar
    b. Madeni halatlar
    c. Sentetik halatlar

    79 Yapılış malzemesi ne olursa olsun halatlarda bulunması gereken nitelikler nelerdir?

    v Çekme gücünün yüksek olması
    v Tabi ve kimyevi etkenlere karşı dayanıklılık
    v Esnek, yumuşak ve hafif olması

    80 Halatları meydana getiren elemanları sayarak açıklayınız.

    a. Lif: Halatın yapıldığı malzemenin en ince
    parçasıdır.
    b. Flasa: Liflerin bir tarafa bükülmesi ile elde
    edilen ve halatı meydana getiren ipliklerdir.
    c. Kol: Flasaların bir tarafı bükülmesi sonucu
    halatın elde edilen uç elemanlarıdır. Flasa
    gibi bütün halat boyundadırlar.
    d. Halat: Kolların bükümünün aksi yönünde
    hepsinin birarada bükülmesi ile halat
    meydana gelir.

    81 Usturmaça nedir, nerelerde kullanılır?

    Gemilerin bir yere aborda (yanaşma) olmaları halinde veya bir rıhtımda yatarken, geminin deniz etkisi ile rıhtıma çarpmaması ve bordasının hasar görmemesi için, özel surette yapılmış yastıklardır. Birçok tipleri olup; ağaç, halat, lastik ve sentetik köpükten yapılmış olanları vardır.

    82 Kaç çeşit yelken mevcuttur?

    1. Randa yelkeni
    2. Pıraçıra yelkeni
    a. Aşırtmalı pıraçıra
    b. Sabit pıraçıra
    3. Latin yelkeni
    4. Yarım latin yelkeni
    5. Huri-pena veya markoni yelkeni

    83 Dört direkli bir yelkenli geminin direklerinin isimlerini sayınız.

    - Pruva
    - Grandi
    - Mizana
    - Kontra mizana

    84 Kabasorta yelkenin yakalarını sayınız.

    - Cunda yakası
    - İskota yakası
    - Seren yakası
    - Orsa yakası
    - Altabaşo yakası

    85 Randa yelkenin yakalarını sayınız.

    - Karula yakası
    - Çatal yakası
    - Cunda yakası
    - İskota yakası
    - Orsa yakası
    - Seren yakası
    - Kıç gradin yakası
    - Altabaşo yakası

    86 Üç köşe yelkenin yakalarını sayınız.

    - Karula yakası
    - İskota yakası
    - Çördek yakası
    - Kıç gradin yakası
    - Orsa gradin yakası
    - Altabaşo yakası

    87 Bir can filikasında bulunması gereken malzemeler nelerdir?

    Motorlu ve kürekli cankurtaran filikaları aşağıdaki gibi donatılır:
    1. Yedekliği ile beraber tam kürek takımı
    (motorlu filikalarda aynı boyda filikadakinin yarısı)
    2. Bir boyna küreği
    3. 1.5 takım düz veya yarım ay iskarmoz
    4. Bir filika kancası
    (motorlu filikalarda iki kanca)
    5. Beher lavra deliğine ikişer tapa
    (valflı lavra deliklerinde buna gerek yoktur)
    6. Galvanizli saçtan bir mastalya ve bir gerdel
    7. Düz veya savlolu boyunduruk yekeli bir
    dümen
    8. İki el baltası
    9. Kullanışlı bir fener
    10. Yelken donanımlı bir veya daha fazla direk
    11. Bir filika pusulası
    12. Filika bordasını kuşatan bir can halatı
    13. Bir deniz demiri
    14. 55 metre uzunluğunda bir el incesi
    15. Nebati veya hayvani yağ dolu 4,5 litre
    hacimde ve deniz demirine bağlanabilir bir
    kap
    16. Filikanın içine girecek beher kimse başına,
    1 litre içme suyu alan, su sızdırmaz ve
    üzerine bir maşraba bağlanmış tatlı su
    sarnıcı
    17. Filikanın içine girecek beher kimse başına,
    1 kilo peksimet ve zeytin tanesi alan su
    sızdırmaz kumanya sandığı
    18. En az bir düzine kendi kendine tutuşur
    meşale bir kutu kibriti muhtevi su sızdırmaz
    kutu
    19. Küçük aletlerin yerleştirilmesi için sandık
    20. Telsiz makinası (motorlu filikalarda)
    21. Işıldak (motorlu filikalarda)

    88 İskandil nedir? Kullanıldıkları amaca göre kaç çeşit iskandil vardır?

    İskandil, deniz derinliğini ölçmek için elektrikli veya üzerinde kulaç işareti bulunan halat ve belirli ağırlıktaki kurşundan yapılmış aletlere verilen isimdir. Kullanıldıkları amaca göre en küçüğünden itibaren iskandil çeşitleri şunlardır:
    v Admiralti demiri
    v Marten demiri
    v Siemens demiri
    v Danfor (hafif tip demir) demiri
    v Pulluk tip demir
    v Balıkça demiri
    v Tırmık
    v Şemsiye demiri
    v Mantar demiri

    89 Kilit nedir, kısaca anlatınız.

    Gemilerde kullanılan halat, zincir gibi malzemeleri birbirine eklemek amacıyla kullanılan malzemedir.
    90 Radansa nedir, kısaca anlatınız.
    Halatların çımalarına kasa yapmakta kullanılan ve kasa içine yerleştirilen madeni malzemelerdir. Değişik büyüklüktedir.

    91 Kerye nedir, kısaca anlatınız.

    Halatların çımalarına geçici kasa yapmakta kullanılan madeni malzemelerdir. Bilhassa bunların tel halatlarda kullanılma yeri fazladır.

    92 Iskaça nedir?

    Direklerin ve civadraların oturduğu yuvalardır.

    93 Selviçe nedir?

    Gemi donanımlarında kullanılan hareketli halatlara verilen genel bir isimdir.

    94 İstinga nedir?

    Yelkenlerin söndürülmesi için onları boğacak şekilde donatılmış selviçelerdir.

    95 Arma nedir?

    Gemilerin sabit donanımlarıdır.

    96 Lava Etmek nedir?

    Bir ana arma donanımının doldurulması, boşunun alınması anlamında kullanılır.

    97 Laçka nedir?

    Boş veya boşalmış anlamındadır. Bir halatı boşaltmaktır.

    98 Orsa nedir?

    Bir yelkenli tekne ile rüzgar üstüne yakın seyretme işlemidir.

    99 Tıramola nedir?

    Yelkenli bir teknede, tekneyi çevirecek rüzgarı bir kontradan diğer bir kontraya alma işlemidir.

    100 Apazlama nedir?

    Kemere yönünden esen, yani bordaya dik gelen rüzgara denir. Bu rüzgarı kullanarak seyreden yelkenli teknenin yaptığı seyre apazlama seyri denir.

    101 Kabasorta nedir?

    Arma direk donanımları serenli ve seren yelkenli olan yelkenli gemi donanımlarıdır. Başka bir manası da iki tek dilli makaradan oluşan basit bir palangadır.

    102 Zincir nedir ve neden yapılmıştır?

    Genel görünüşleri itibariyle birbiri içinden geçmiş madeni halkalardan oluşan bir malzemedir. Dökme veya dökmeçelik olduğu gibi, kullanılacak yerlere göre gerekli materyalden yapılır.

    103 Zincirde bakla nedir?

    Zinciri meydana getiren her bir halkadır.

    104 Zincirde lokma nedir?

    Zincirde bakla içine konan çubuk parçadır.
    Aşağıdaki terimleri açıklayınız.

    105 Kaplumbağa nedir?

    Demir loçalarına yakın güvertelere monte edilmiş bir nevi kacıstanyoladır. Ticaret gemilerinde kullanılır.

    106 Kastanyola nedir?

    Demirin fundası esnasında zincir süratle akarken, zincirin akışını kontrol için ırgat üzerinde bulunan bir fren düzenidir.

    107 Hırça Mapası nedir?

    Demir zincirlerinin, zincirlikteki çimasının gemiye bağlandığı sağlam mapadır.
    108 Domuz Tırnağı nedir?

    Bir tarafı zincirin baklasına gelecek şekilde, diğer tarafı palanga donatmak için mapalı olarak yapılmış demir kancalardır.

    109 Bosa nedir?

    Demir zincirlerini veya halatları voltadan önce tutmak için, güverteye çakılı mapalara bağlı ve uçları maçalı, zincir veya halat parçasıdır.
    Yelkenli gemiler seyrederken kullanılan aşağıdaki kumandaları açıklayınız.

    110 Aganta nedir?

    İskota gibi bir halatın geçici olarak tutulmasıdır.

    111 Alesta nedir?

    Yapılacak işe hazır ol kumandası.

    112 Arya nedir?

    Çubukların, serenlerin ve yelkenlerin aşağı indirme kumandasıdır.

    113 Fora nedir?

    Bir yere bağlanmış halatların çözülmesi için verilen kumandadır.

    114 Hisa nedir?

    Bir yelkeni veya çubuğu yukarı basmak, kaldırmaktır.

    115 Viya nedir?

    Belirlenen bir rota veya kerterizde seyretmektir.

    116 Volta nedir?

    Halatın bedenini ve çımasını babaya, çubuğa bağlamak.

    117 Yürütmek veya Kasmak nedir?

    Yekeyi rüzgar üstüne çekerek tekneyi rüzgar yönünden daha çok açıp seyretmek.


    pembeyesil.com
    ............................................................ .

  8. #8
    şekilli Gemi Bölümleri

    Buradada gemiyi önden geniş açıyla izliyorsunuz.. iskele vasatı dahi almış fotoğraf.. Cansalı ;Gemideki personel adedine göre sancak ve iskele rüşvet güverteden atılacak şekilde dizayn edilir.. Gemideki pencerelerede "lümbuz" denir..
    Faça; Geminin karinasının sona erdiği.. koyu boyalı dış kısmıdır.. genellikle sudadır.. Kana rakkamları ise geminin ne kadar battığını ..denge yük gibi hususlar için izlenir.. Baş gönder Milli sancağın çekilmesi içindir..



    Burada geminin kıç üstündeki malzemeleri daha yakından izliyoruz..
    Borda iskelesi demirlediğimizde kullanılır..ve bordaya monte edilir(atılır).Gemide halatlar birbirine veya kendi bedenine halat kolarının birbiri içinden geçerek "dikiş" dediğimiz bir yöntemle bağlanırlar.. mesela zorlanarak kesmiş bir halat uzun vadede dikiş yapılarak kullanılır..eğer hemen kullanmak gerekiyorsa "İzbarço" bağı atılır ..şimdi bağlara fazla girmiyorum ..bu konunun sununa doğru anlatılacaktır.. Resimde bir kasa dikişini görüyorsunuz(üzeri branda ile kaplanmıştır)..




    Burada bir ırgatı çok yakından izliyoruz..zincir ve babalar.. zinciri meydana getiren baklalar.. ilginç bir su kabı ağaçtan adı"çamçak" ve tabi hava aldığımız "Manika" lar bu manikaların ucuna fan motorları bağlıdır pis havayı emer.. diğer bir fan da basıcıdır temiz hava basar.
    Geldik o tavandaki ağaç kalaslara adı"payanda" dır ve gemi yara aldığında ..borda saçının atmaması için ..yara savunma timi tarafından bununla destek yapılır..





    pembeyesil.com
    ............................................................ .

  9. #9
    Bir Tekne Yapimi
    Yapım : 2002 ÇOBAN Denizcilik Ltd. Şti. Boy LOA : 22.00m. Genişlik Beam : 6,50m Su Çekimi Draught : 2,90m Deplasman D : 65 ton Safra Ballast : 18 ton Yelken Alanı Sailing Area : 200m2 Sahibi Owner :








    SAFRAN
    Loa : 22,00 m.
    Ltam : 25,60 m.
    Ldwl. : 17,53 m.
    B : 6,50 m.
    Bwl : 6,01 m.
    Draft : 2,90 m.
    Displ. : 65 Ton
    Ballast : 18 000 kg
    Sail A : 200 m2.
    Fresh water : 1 500 lt.
    Diesel : 1 500 lt.
    Design: COBANA & ERTUG
    Gövde Elemanları; Omurga ve Bodoslama; Yoğunluğu 510 gr/dm3 KESTANE, Kemereler, Postalar ve Kaplama;Yoğunluğu 510 gr/dm3 AKAJU, Yapıştırma (lamine) yöntemiyle yapılmıştır.
    Kaplama; Yoğunluğu 510 gr/dm3 AKAJU ve 3 kat EPOKSİ - LAMİNE yöntemi ile yapılacaktır.
    Güverte; Su Kontraplağı ve TİK veya IROKO kaplanacaktır.
    İç yerleşimde, bölmeler; Deniz kontraplağı ve masif Maun türleri ile kaplanacak,
    Mobilyalar; masif yapılacaktır.
    Yapımda kullanılan bütün ahşap malzemenin boyutları Türk Loydu�nun tarif ettiği kalite ve ölçülerde olacaktır.
    ............................................................ .

  10. #10
    Gemici Düğümleri

    TWO HALF HITCHES
    Bu güvenilir düğüm hızlı bir şekilde atılır ve genellikle, gemiyi karaya bağlamak için kullanılır.



    BOWLINE

    Doğru yapıldığında bu düğüm, hiçbir şekilde kaymaz veya karışmaz.
    Boğ-lin olarak telaffuz edilir.





    ANCHOR BEND

    Bu düğüm, halatı çapaya sabitlemek için kullanılır.




    FIGURE EIGHT


    Halat ucunun palangadan çıkması önlemek için kullanılır.




    SQUARE KNOT / REEF KNOT

    Aynı çapta iki halatı birbirine bağlamak için atılan bu düğüm, yaygın olarak yelkeni camadana vurma veya sarma işlemlerinde kullanılır
    .





    CLOVE HITCH


    Çok sık kullanılan bu düğüm, halatı bir direğe hızlı ve kolay bir şekilde bağlamak istediğinizde kullanılır.



    CLEAT HITCH



    Tekneyi limana bağlamak veya tekneye sağlam bir ip bağlamak için kullanılır.



    SHEET BEND

    Farklı çaplarda olan iki ipi birbirine bağlamak için kullanılır.
    ............................................................ .

  11. #11
    Filika
    Botlar,filikalar ve motorlu küçük tekneler gemi personelinin kara ile teması ,cankurtarma ve diğer sosyal hizmetler için kullanılırlar.....
    Resimde bir "beş çifte" filika görüyorsunuz..
    tek Çifte: Anlamı ,bir çift kürek kulanılabilir demektir, beş çifte olduğuna göre ...beş çift kürek kullanılabilir .. kaç çifte olduğunu..ıskarmozlara bakarak anlayabilirsiniz..burada beş çift yarımay ıskarmoz var...



    Şimdide filikamızı yandan görünüşüne göre inceleyelim..filika "kalastra"lar üzerinde oturuyor..
    [IMG]http://forum.zevzek.com/upl
    Şimdide filikanın veya botun askıdaki halini görüyorsunuz.. "deveboynu"na asılmış vaziyette... buradaki can halatı denize düşmüş kazazedenin tutunması içindir..




    Bir teknenin omurgası aynı ..insanınkine benzer üzerine bağlı kaburga ve onu kaplayan;armuz,bindirme kaplama gibi kaplama ile tekneyi meydana getirir..aynı insandaki gibi ..teknenin en önemli yeridir ve çok sağlam yapılır...




    Bot veya filikalar ile vasıta motorlarının en önemli aksesuarlarından ; kürekler ve Yakalama kancasını görüyoruz... Yakalama kancası; denize düşmüş kazazedeyi yakalamaya ve sahile ,gemiye yanaşmalarda iskeleyi yakalamaya yardım eder..




    Şimdi bir vasıta motorunun denizdeki halini görüyoruz..
    ............................................................ .

  12. #12
    Gemicilik Dilli
    Gemici dili: Denizdeki adamın birbirleriyle göreve müteallik anlaştıkları dildir..

    Açıklama: Gemici diline ait deyimler ve açıklamaları alfebetik sıraya göre ve konular geliştikçe editlenerek buraya ilave edilecektir..

    Ana güverte : Genel gemi techizatının bulunduğu yekpare baştan kıça olan güvertedir..
    Alesta:hazır demektir,gemide herhangi bir elemanın kullanıma hazır olduğu anlaşılır. Örnek: "Alesta ferro iskele fundo".... iskele demir atılmaya hazır demektir.
    Aborda:Bir geminin diğer bir gemiye veya iskeleye yanaşması..
    Acevela çubuğu: Teknenin zarar görmemesi için yanaşmalarda sahil veya gemiden açmak için kullanılır..
    Anele : Gemideki mütaharrik madeni halkalardır..
    Ayboci etmekemir zincirinin ırgat çalıştırılarak boş verilmesi..
    Aganta: Elde tutmak,sıkmak..zincir,demir,halat için..
    Abramak: Kontrol altına almış olmak
    Armuz :Bir kaplama çeşididir..
    Alabanda:Gemide sintine üstünde kalan iç duvar,ayrıca dümenin tam olarak çevrilmesi(iskele alabanda.. dümenin sola tam olarak çevrilmesidir)
    Alabanda ayrıca "fırça atmak,azarlamak" anlamındada kullanılır.."alabanda yedik "...gibi..
    Abosa: Demirin,zincirin ,halatın bosaya vurulması...
    Apiko: Demir alınırken Demirin deniz dibinden ayrıllacak ..hale geldiği ..diklemesine durumudur..
    Alarga : Açık demektir.. alrgada demek açıkta anlamına gelir.
    Arya : Sancakların indirilmesi
    Avara: Açıl demektir, deniz vasıtasına avara denirse vasıta gemiden açılır..
    Aynalık : Bot ve filikalarda kıç tarafta ki yaslandığımız geniş ahşap kısım..
    Baba: Halatların veya zincirin volta edilmesine yarayan dayanıklı malzemeden yapımış..güverte veya iskeleye monte aksamdır..
    Bakla : Zinciri meydana getiren halkalar...
    Baş üstü : Ana güvertede baş taraftır..
    Bosa: Bosa demir,zincir,halat gibi elemanların ... geri kaçamaması için kullanılan aparat..
    Bodoslama:Baş ve kıç olmak üzere teknede iki tanedir.. tampon görevi yapar..
    Burgata: Halatların kalınlık ölçüsüdür..
    Borda: Geminin su üstünde kalan, dış kısmı
    Baş:Geminin veya vasıtanın başı
    Çarmık: Personelin tırmanma yolu ile kullandığı bir iskele tipidir.. atılması ve alınması kolaydır.. fakat kullanılması iyi fizik gerektirir.
    Civadra: Yelkenli veya makina ile yürütülen teknelerde baş taraftaki ..ağaçtan gittikçe sivrilen.. gaga..
    Çıma: Halatın ucu
    Cırnık : Acemi gemici
    Cayro: Gyro pusla
    Camadan:Bir bağ çeşidi
    Çiftelemek: İkinci demiride atmak.
    Devir dairesi: Dümen alabanda edildiğinde,geminin bir daireyi tamamlayınca ... dairenin çapı olur..
    Demir: Atıldığında Gemiyi denizde sabit tutmaya yarar..
    Dikme : Gemideki malzemenin ..aktarılmasında veya gemiye malzeme yüklenmesinde .. üzerinde makara veya palanga teşkilatı bulunan araçlardır..
    Deveboynu: Dikmenin işini yapar,daha çok vasıta motoru veya filika için kullanılır.
    Doblin: Halatın bel vermiş halidir..
    Farelik: Sahile gemiyi bağladığınızda ..gemiye karadan fare geçmemesi için .. halata takılan saçtan aparatlardır.Raton dikkat....
    Farş tahtası: Botun içinde sintineyi kapatan boyuna tahtalardır.
    Fundo: Demirin atılması..
    Firengi deliği:Pis suların,wc sularının denize aktığı bordadaki delik.
    Filika güverte: Filikaların bulunduğu ana güvertenin üstündeki güvertedir..
    Gam alması: Halatın bükülerek işe yaramaz hale gelmesi..halat düzeltilerek tekrar kullanılır..
    Gönder:Baş ve kıç tarafta milli sancağın çekildiği bayrak direği.
    Güverte: gemide üzerinde yürüdüğümüz kaplamadır
    Halat: Bağlamaya yarayan çelik telden veya kendirden,naylondan yapılmış ip lerdir..
    İğnecik: Dümen yelpazesini.. kıça baglayan metalden yapılmış aksamdır..dişi ve erkek olarak iki cinstir..
    İskele: Geminin başına döndüğünüzde ..sol tarafınızdır.. ayrıca gemideki merdivenlerede iskele denir..
    İskele taraf: Başa döndüğümüzde sol taraf..
    İskele baş omuzluk : Baş bodoslama ile iskele borda arasındaki kısım..
    İskele kıç omuzluk : Kıç bodoslama ile iskele borda arasındaki kısım....
    Iskaça: Güvertedeki direk,deveboynu gibi çıkıntıların tutulduğu .. silindirlerdir..
    Irgat:Gemide halat la bir yükü çekmeye veya demiri vira etmeye(almaya) yarayan elektrikle çalışan aletlerdir..
    Iskarmoz: Teknede küreğin bağlandığı çubuklardır.. Yarım ayda olabilir..
    Kıç: Geminin veya teknenin arka tarafıdır..
    Kaloma: Boş verme.. halata,zincire( halata veya zincirin biraz boşaltılması)
    Kanca : Vasıta motorlarında ..kazazedeyi yakalamak veya yanaşmada yardım etmede kullanılır..
    Karina: Geminin su altında kalan dış kısmıdır.
    Kalastra: Bot ve filikaların güvertede üzerine oturdukları yastıklardır..
    Köprüüstü:Geminin idare edildiği yer.. köprü...
    Küpeçte:Teknenin bordasının bittiği,kenar kısım..
    Kaporta:Gemideki kapılar
    Kedi gözü: Güvertede kasporta girişlerine yapıştırılır..karanlıkta girişi görmek içindir..Fosfor niteliklidir..
    Kıçüstü: Ana güvertede kıç taraf
    Kilit : Zinciri metre olarak bölümlere ayıran ve zinciri bir birine bağlayan parça..
    Kurtağazı:Halatın küpeçteyi yaralamamsı için ..halatın manevra esnasında içinden geçtiği madeni aksamdır..
    Loca: Gemi demirinin bordada oturduğu delik..
    Lale halatı: Teknede dümen yelpazesinin ..denize düştüğü taktirde ..yelpazeyi ..tekneye bağlayan halattır.
    Larva deliği : Bot veya filikalarda ..içeri giren suyun boşaltılabileceği delik.. seyre çıkarken onun kapalı olması kontrol edilir..
    Lumbuz: Gemilerde ki dairevi kalıncamlı penceredir.
    Maça: Zinciri bosada kilitleyen parça nın adı..
    Manika: Kapalı alanların havalandırılması için yapılmış güverteye açılan bacalardır..
    Mapa : Güverteye monte sabit halkalardır..
    Mezarna: Menhollerin girişinde ..koruyucu çıkıntı.
    Makaraikme ve deveboynu ile halatla bir yük kaldıracağımız zaman kullandığımız tek dilli .. halatın kolayca kaydığı bir gereçtir..
    Mayna etmek : Vasıtayı denize indirmek..bando etmek te aynı anlamda kullanılır.
    Menhol: Güverte üzerinde tabanda açılan ... dairevi kaporta delikleridir..
    Miyar: Mıknatisi pusula
    Omurga: Baş bodoslamadan kıç bodoslamaya kadar olan kapalamaların tutturulduğu dış kısım..
    Oturak : Tenede kürekçinin ayagını koyduğu kalas..
    Puntel: Küpeçtede personelin denize düşmemesi için .. Vardevela tellerinin geçtiği direklerdir..
    Parima: Küçük deniz vasıtalarında baş ve kıçta bulunan ve vasıtayı sahile bağlamaya yarayan bir burgatalık halatlardır...
    Pasaporola : Sözlü ileti taşıyan görevli
    Palanga: dikme ve kreynlerde halatın yükü kolayca kaldırması için kullanılan birden fazla dilli makaralardır.
    Puruva : Yön olarak geminin baştaraf istikameti
    Pupa : Yön olarak kıç taraf istikameti
    Sancak taraf : Başa dödüğümüzde sağ taraf..
    Sancak baş omuzluk : Baş bodoslama ile sancak borda arasındaki kısım
    Sancak kıç omuzluk :Kıç bodoslama ile sancak borda arasındaki kısım..
    Sansabosa: Zincirin dibe döşenmesi..
    Salya edilmesi : Demir veya zincirin döşenmesi..
    Sintine: Geminin iç tarafında su seviyesi altında bulunan ve pis suların bulunduğu bölümdür...
    Toka : Sancağın direğe(göndere) çekilmesi.
    Traka: Gem
    ine geçen uzun ağaç veya demirden kollardır.
    Zulu: sıfır meridyeninde
    i bordasını boyamak,silmek gibi işler için halatla iki tarafın dan bağlı geniş ahşap malzemedir.. gemici bu tahtanın üzerinde çalışır..
    Usturmaça : Küpeçte veyabodoslama,bordayı korumak için kullanılan lastik,halat gibi malzemelerdir.
    Vardevela:Puntellere çekilen ve personelin denize düşmemesi için tutunduğu çelik tel halattır.
    Vasat: Ana güvertede ..geminin tam orta kısmı.
    Vira: Demiri almak,halatı çekmek anlamındadır..
    Volta etmek Halatın babaya sarılması..
    Yeke: Dümen yelpazeski saat...
    ............................................................ .

  13. #13
    ...NeYzEn... Ferhat MERAL kullanıcısının Görüntü Resmi
    Giriş
    Wed May 2008
    Konum
    istanbul
    Yaş
    26
    İletiler
    360
    Güverte bilgilerinin yanında birde makinanı işleiyşi hakkıdna bilgi verilseymiş cok güzel olurmuş.4 zamanlı makina nedir? 2 zamanlı makina nedir?Bu kadar büyük bir mekanizmanın hareketi nasıl sağlanır?Başlıca elemanları nedir?Ne tür yakıt kullanılır vs... Benim için gemi makinaları daha önemli olduğundan soruyorum :) beni yakından ilgilendiren konu olduğunda hemen birşeyler yazayım dedim:)
    .!?¿!. 3ler 7ler 40lar .!?¿!.

  14. #14
    Kayıtsız
    Misafir
    eğer bir maddenin ağırlığı suyunkinden az oldumu yüzerse 6 mkt ye sahip bir madde suda 8 m yüzebilirmi?

  15. #15
    Kayıtsız
    Misafir

    gemi

    Gemi yüzer.Suyun kaldırma kuvveti var.Gemi batmaz, çünkü suyun yoğunluğu geminin yoğunluğundan çoktur. Gemi bu yüzden batmaz. Yazan Yahya ARIĞ
    Düzenlendi: Emin YILMAZ 09-04-2009 20:21 Neden: adres silindi.

  16. #16
    Kayıtsız
    Misafir

    gemi nasıl yüzer?

    aradığım konuyu bulamadım bazılarınızın dediklerei bnm bildiğime yakın bende sizlere bir bilgi vermek istiyorum.
    bir gemiye yapım aşamasında kase gibi içi boş bir oyuk verilir. bu oyuğu geminin alt kısmına monte ettiklerinde geminin yoğunluğu suyun yoğunluğundan küçük olur.geminin içinin boş yapılmasının sebebi onun yerini değiştireceği su miktarını arttırmaktır. çünkü bir cismin yüzebilmesi için yerini değiştirdiği sıvının ağırlığının miktarına eşit olması gerekir.

  17. #17
    incikız
    Misafir

    çok lazım

    Alıntı Kayıtsız tafarından gönderildi Mesajı Göster
    Gemi yüzer.Suyun kaldırma kuvveti var.Gemi batmaz, çünkü suyun yoğunluğu geminin yoğunluğundan çoktur. Gemi bu yüzden batmaz.
    bana da geminin yoğunluğu,kütlesi hacmi gibi özelliklerini anlatan bilgiler lazım. 5. sınıftayım.öğretmen ödev verdi.en kısa zamanda ilgilenirseniz sevinirim:)
    bugün yarın gerekli.

    gönderme tarihini yazayım:24 aralık 2009 perşembe.

    sitenizde pek güzelmiş.elinize emeğinize sağlık.

  18. #18
    Kayıtsız
    Misafir

    Yanlış İki Sınıfa Ayrılır. Denizaltı ve Hedefler

    [QUOTE=Emin YILMAZ;244440][B]1
    Gemiler kullanılış amacına göre kaç sınıfa ayrılırlar?

    Üç sınıfa ayrılırlar:

    a. Savaş Gemileri
    b. Ticaret Gemileri
    c. Spor ve Tenezzüh Tekneleri

  19. #19
    Kayıtsız
    Misafir

    tekne

    tekne hareket halinde suyu nasıl yardığını açıklayabilir misin bide gemi modelciliğini açıklayabilirmisin

  20. #20
    melek
    Misafir

    konuşma

    gemilerle ilgili pek çok soruya sahip değilsiniz

+ Konuyu Yanıtla
2 / 1 12 SonSon

Yer İmleri

Gönderme Kuralları

  • You may not post new threads
  • You may post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •